Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 652 ggr
kitte94
2017-06-30 08:26

Bello hamsterblandning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite förvirrad just nu när det gäller Foder. En av mina hamstras uppfödare har rekommenderat bellos hamsterblandning och den andras har rekommenderat hamster crispy musli. jag kör för tillfället med crispy för de fick min förra hamster och hon mådde bra av det. det gör mina två nu också, men blev nyfiken på bellos för har kopplat de till billigt eftersom min gymnasieskola hade det märket.  Men får höra att båda är godisblandningar och ska inte ges. Jag bör ge complete eller liknande. Men mina förra har tappat matglädjen när de bara fått sånt :( 

Vad tycker ni här?  Bilden är på bellos sammansättning.

Annons:
Cireea
2017-06-30 13:50
#1

Man kan inte ge Bello bara som det är, då måste man sätta ihop ett eget Foder. Jag använder Bello som bas men blandar sedan eget som passar bättre ihop med hamstern näringsbehov. 🙂

Vem har sagt att Crispy är godis? Det är inte det bästa fodret men fullt godkänt om man inte kan blanda eget eller ge exempelvis Bunny Hamsterdröm BASIC som är det bästa färdiga fodret på marknaden. 

Complete skulle jag dock inte ge enbart då hamstern inte får utlopp för sina naturliga behov som att skala fröer.😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kitte94
2017-06-30 16:08
#2

Lite så jag tänkte med Bello.  

en i en facebookgrupp där jag ställde samma fråga. jag  blandar i lite torkade örter och leversnittar i crispy. Nu även oxbow pellets som min nyaste är van vid.

 Synd att Bunny bara finns att få tag i på nätet :(  iaf för mig som bor på landet.  gillar inte zooplus 300kr gräns och de är dom enda som verka ha den. Visst man kan ju köpa på sig av fodret….

Ja precis. först tyckte jag de lät kanon. allt i ett mat. men sen kändes det inte naturligt.

Upp till toppen
Annons: