Annons:
Etikettguldhamster
Läst 521 ggr
Apootie
4/19/17, 4:19 PM

Pappersmaterial

Jag känner mig väldigt kluven då jag tyckte jag läste på bra innan jag skaffade min guldhamster men ändå står jag som ett frågetecken i butiken när jag ska köpa lite trähus för att göra buren rolig.

I två butiker har de sagt till mig att inte lägga in toarullar, ha toalettpapper som bomaterial samt att inte använda toa-lätt som Bottenmaterial på grund av uppsugningsförmågan och att den kan skada kindpåsarna på hamstern. 

Hur ligger det till egentligen?

Har blivit pålurad både hö/halm (som påstods vara mjukt och bra) samt hamstervadd trots att jag läst att det inte är bra alls (hon i butiken att det de hade var ett särskilt som gick att äta, till och med människan kunde äta det utan problem om vi ville).

Jag har försökt söka på sajten redan men kan inte hitta ett rakt svar.

Hjälp!

Annons:
HamsternFrasse
4/19/17, 4:44 PM
#1

Man kan ha toarullar, toalettpapper funkar jättbra och även toalätt funkar (som botten material då) hö/halm är ju inte så bra då det kan skada kindpåsarna och inte häller hamstervadd är ju bra. Hoppas du fick svar på dina frågor ; )

Kex!
4/19/17, 8:19 PM
#2

Precis som #1 säger använd toarullar och toappaper det är jätte bra! Dom i affärer säger endast på det sättet för att dom inte vet bättre eller vill sälja saker till dej

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
4/21/17, 5:14 PM
#3

Undvik toalätt i stängda burar då de har en stark doft.

Mvh
Mig

Apootie
4/22/17, 12:08 AM
#4

Tack! Misstänkte att det låg försäljning bakom det och har lagt in papper istället åt honom :)

Upp till toppen
Annons: