Annons:
Etikettcampbells
Läst 1754 ggr
Sara:)
2017-03-30 11:04

Ensamma eller tillsammans?

Skrev på dvärghamster iFokus men tänkte att det kanske är lättare att få svar här :). Har 2 campbells hanar som går tillsammans. Dom sover ibland tillsammans, men ibland bråkar dom :/ ingen av dom har någonsin skadat varandra, i sådana fall hade jag självklart separerat dom direkt, men det är mest att den ena får den andra att lägga sig på rygg, och dom kan även pipa en del. Ska jag separera dom? Den ena är väldigt snäll, skulle det vara värt att testa sätta ihop den med en unge? Eller är det väldigt liten chans att det kommer lyckas? Hamstrarna är båda 7 månader gamla.

Annons:
Meja H
2017-03-30 16:02
#1

Jag skulle inte ens ha hamstrar ihop då det inte känns bra. Men om dom bråkar ska man ju sära på dom. ❤️

tiger tok
2017-03-30 21:26
#2

#1 är dock lag på att vissa sorters dvärghamstrar ska bo två eller fler, men om det blir bråk får man självklart separera! Guldhamstrar ska däremot bo själva! Sorry för OT ts,har ingen erfarenhet av ihopsättningar!

Kex!
2017-03-30 21:28
#3

#1 Precis som #2 säger så ska man alltid ge dom den chansen att vara ihop då det är så dom lever i det fria!

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Sara:)
2017-03-30 22:57
#4

Japp! 🙂 men problemet med mina hamstrar är att dom nästan-bråkar. som sagt, dom bråkar ibland utan att skada varandra och ibland sover de ihop, så debatterar ifall dom skulle må bättre tillsammans eller var för sig.

91Marran
2017-03-31 16:50
#5

De gör säkert bara upp om rangordning. :-)

Mvh
Mig

Felicia1995
2017-03-31 18:52
#6

Testa underlätta om du inte redan har såhär men varsin matskål, hus(även om de sover ihop). Sen när du städar att du tar lite i taget varje gång så du inte tar bort alla lukter/revir de har lagt - kan göra att dom bråkar. Du kanske redan gör detta, men annars detta ett tips :3

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Annons:
Sara:)
2017-03-31 20:58
#7

#japp har flera hus och strör ut maten :)

Upp till toppen
Annons: