Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
03. CAMPBELLS ALLMÄNT

Ensamma eller tillsammans?

2017-03-30 11:04 #0 av: Sara:)

Skrev på dvärghamster ifokus men tänkte att det kanske är lättare att få svar här :).
Har 2 campbells hanar som går tillsammans. Dom sover ibland tillsammans, men ibland bråkar dom :/ ingen av dom har någonsin skadat varandra, i sådana fall hade jag självklart separerat dom direkt, men det är mest att den ena får den andra att lägga sig på rygg, och dom kan även pipa en del.

Ska jag separera dom?
Den ena är väldigt snäll, skulle det vara värt att testa sätta ihop den med en unge? Eller är det väldigt liten chans att det kommer lyckas? Hamstrarna är båda 7 månader gamla.

Anmäl
2017-03-30 16:02 #1 av: Meja H

Jag skulle inte ens ha hamstrar ihop då det inte känns bra. Men om dom bråkar ska man ju sära på dom. Hjärta

Anmäl
2017-03-30 21:26 #2 av: tiger tok

#1 är dock lag på att vissa sorters dvärghamstrar ska bo två eller fler, men om det blir bråk får man självklart separera! Guldhamstrar ska däremot bo själva!
Sorry för OT ts,har ingen erfarenhet av ihopsättningar!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-03-30 21:28 #3 av: Kex!

#1 Precis som #2 säger så ska man alltid ge dom den chansen att vara ihop då det är så dom lever i det fria! 

Anmäl
2017-03-30 22:57 #4 av: Sara:)

Japp! Glad men problemet med mina hamstrar är att dom nästan-bråkar. som sagt, dom bråkar ibland utan att skada varandra och ibland sover de ihop, så debatterar ifall dom skulle må bättre tillsammans eller var för sig. 

Anmäl
2017-03-31 16:50 #5 av: 91Marran

De gör säkert bara upp om rangordning. :-)

Anmäl
2017-03-31 18:52 #6 av: Felicia1995

Testa underlätta om du inte redan har såhär men varsin matskål, hus(även om de sover ihop). Sen när du städar att du tar lite i taget varje gång så du inte tar bort alla lukter/revir de har lagt - kan göra att dom bråkar. Du kanske redan gör detta, men annars detta ett tips :3

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.