Annons:
Etiketthamster
Läst 1394 ggr
Ellrose
3/5/17, 5:46 PM

Saker utifrån skogen och naturen

Hej. Jag vill gärna ta med mig stenar och grenar från naturen in till hamstrar. Men hur gör jag rent stenar ordentligt? Jag har diskat dom i såpa och varmvatten förut när jag hade fiskar. Funkar det till hamstrar också eller ska man gå tillväga på något annat sätt och hur då i så fall??? Samt hur gör man rent grenar som dom kan klättra på och gnaga på ordentligt? Är det några grenar som är bättre än en annan???

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Miikaeela
3/5/17, 7:18 PM
#1

Stenar: rotborste, ljummet vatten och grönsåpa Grenar från fruktträd räcker om man bara spolar av med vatten. De flesta grenar funkar förutom från barrträd eller björk. Jag brukar använda grenar från fruktträd, rönn och hassel. Övrigt (så som mossa, blad, övriga grenar från skogen m.m): lägg i fryspåsar och frys ner i 12-24 timmar. Tina och sedan är de färdiga att läggas ner i buren.

Ellrose
3/5/17, 7:38 PM
#2

Tack. Då kan jag ta stenar som förut till hamstrar på samma sätt som jag gjorde till fiskarna. Fruktträd vet jag att jag kan ta ifrån, har flera fruktträd så ska klippa av dom nu under våren / sommaren.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Whippet
3/9/17, 7:56 PM
#3

Det är jätte viktigt att rengöra sakerna noga! Jag har tagit allt ifrån rötter till stenar och där finns hundratals parasiter i träet och i stenarna speciellt om det är små hål i de. Jag skrubbade flera gånger med såpa och vatten, sedan lät jag det ligga i vattnet några dagar (och bytte såklart till rent vatten varje dag) sedan slängde jag in den i frysen i 24 timmar (med flera plastpåsar på) gäller att vara noga så att inte bebisarna blir sjuka 💕

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: