Annons:
Etikettguldhamster
Läst 552 ggr
corneliaoja
2017-02-28 05:58

Lite aggressiv

Hej!

Jag har haft min guldhamster i snart 7 månader (tiden går så otroligt snabbt!) och han är snart ett år gammal. Men nu på senaste tiden har han blivit rätt aggressiv, när han är utanför buren springer han alltid iväg och försöker rymma och springa in i små hål, vi täcker alltid för alla utrymmen som han skulle kunna tänkas ta sig in i, men han blir så förbannad och börjar slita och bita i våra ''hinder'' som brukar vara handdukar, matlådor, dvd-fodral och allt möjligt. Sedan när man försöker lyfta undan honom och bära upp honom till buren så rycker han till och blänger på en och igår så bet han mig i fingret och han har också bitit min syster i tån. 

Vart kommer detta beteende ifrån?

Annons:
Moast
2017-02-28 09:35
#1

För Att undvika "jakt" på honom i buren så skulle jag rekommendera att ni istället lockar på honom med nått riktigt gott! Jag skulle inte täcka för alla gömställen då han kan bli mer stressad. Ställ fram eller locka med nått gott istället och ta upp honom då. Om det är så att han biter i era händer när ni tar upp honom kan ni försöka ta upp honom med nått föremål typ en skål. Då kan ni ställa skålen på golvet och låta han ta det i egen takt, för Att undvika stressen som kanske uppstår annars. Lycka till!

Cireea
2017-02-28 13:10
#2

#1 Fast nu pratade TS om när hamstern är ute på golvet och då måste man täcka för hål och dylikt som han kan försvinna in i. 😐

Kanske vore det bättre om ni begränsade utrymmet även utanför buren? Exempelvis ett badkar eller en bestämd hage istället för ett helt rum?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
2017-02-28 13:46
#3

#2 oj måste läst helt fel! 😁😂

corneliaoja
2017-02-28 17:48
#4

#2 jag har beställt en till hage eftersom den jag har nu är väldigt liten tycker jag, men han har alltid varit så snäll och så när han varit i samma rum tidigare, det är bara nu på senaste tiden som han blivit så aggressiv ;/

Upp till toppen
Annons: