Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1128 ggr
petrab
2/26/17, 8:12 PM

Har haft han 1 vecka

Hej! Vi har haft vår guldhamster nu i 1 vecka.han är 7 veckor! Vi har redan haft ute han på vår toa , då sitter vi på golvet å han springer runt oss och försöker klättra upp på oss och även låtit han springa i soffan!! När vi ska ta ut han ,är han oftast i huset ,så vi tar med huset till soffan eller toan,så kommer han ut själv!!är bara så nojig att han blir stressad å rädd!! Han har INTE bitit oss en enda gång!! Inte ens när vi tar upp han! Är han tam eller? ??

Annons:
-Aida-
2/26/17, 8:42 PM
#1

om ni tycker eran hamster inte springer iväg i panik när han ska hanteras så låter det som att han är tam.
Att man tar hamstern i typ ett hus och bär ut till annan plats kan vara trygghet, han har sitt hus han kan gömma sig i om de skulle kännas otäckt.
Jag gör själv alltid så när min hamster ska förflyttas, känns mera tryggt både för mig och hamstern, man riskerar inte tappa han heller.

petrab
2/26/17, 8:54 PM
#2

Vad skönt! Tänkte kanske att det var hans trygghet i buren och tog man då med den till en annan plats så känner han sig inte trygg i buren längre!!öppnade buren nu och han kom fram till min hand!!! Är så orolig att han inte blir tam….😱Tack för svar

Aja85
2/28/17, 8:56 AM
#3

Om du frågar mig tycker jag han låter tam, då han verkar vara snäll i allmänhet, vill vara hos er och inte bits. Och skulle han bitas så får du tänka efter vad som hände just då. Han kanske blev rädd eller så luktar du gott om händerna, så han vill se om vad det där.  En hamster som inte är tam beter sig definitivt inte sådär fint! Att han vill ha med sitt hus tycker jag inte är konstigt. Det är en trygghet för honom.

petrab
3/1/17, 6:38 PM
#4

Får panik!! Det har hänt något! Helt plötsligt kryper han i sitt rör som ligger utanpå buren och vägrar komma ut!! Jag lockar med allt!!! Jag kommer inte åt han på något håll!!!!han vara sitter dör å trycker, har till och med börjat boa med mat å spån!!!!satt 1h igår å prata å försökte, men han kom inte, har inget tålamod kvar………vad ska jag göra????Vill inte skrämma han mer…..

Aja85
3/3/17, 6:53 AM
#5

#4: Är ingen expert, men mitt råd är låt honom vara. Det är ngt han vill göra. Så länge han inte verkar vara i ngn sorts fara, låt honom hållas.  Är det så att han är rädd, ge honom tid att lugna ner sig och ta saker i sin egen takt. Troligen kommer han ut sen när han vill, men ge honom tid.
Är du riktigt osäker, ring "Smådjurskliniken Rosalgstull" och be om råd om hamstrars beteende. De är ju smådjursexperter.

Upp till toppen
Annons: