Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1051 ggr
HamsternFrasse
2/5/17, 2:02 PM

Burinredning

Hej igen! Har ni några bra inspirationsbilder till burinredningen? Det kan ju vara lite svårt med fantasin när man städar buren ibland ; ) Lägg gärna in bilderna i den här tråden då <3

Annons:
Miikaeela
2/5/17, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer lite inspirations bilder från mig och millie. Tycker det är jätte kul att inreda hamster buren och Millie älskar att utforska allt nytt. Ännu roligare blir det om man gör inredningen själv! 1. Man kan måla hus (se bild, målar nästan alla hus själv till Millie), panduros små hobbylack är syra-fria och vattenbaserade. Alltså helt ok färg att använda. 2. Man kan ta in mossa, stenar och liknande utifrån. Kravet är då att man fryser ner det i minst 24 timmar innan man lägger det i buren. Absolut inga grenar från barrträd! Stenar får man tvätta noga med vatten och grönsåpa. Blåbärsris var väldigt uppskattat i somras! De sköljde jag bara av under vatten innan jag torkade dem lite lätt och la ner i buren. 3. Papier-mache hus är också att rekommendera! Man kan göra mycket av kartong, toalettpapper och giftfritt-klister (recept finns på internet. Gjort av bara vatten,socker och potatismjöl). På bilden ser du ett berg jag gjorde till Millie, uppe på berget gjorde jag som en djupare grop som jag täckte med en bit vaxduk och som jag sedan kunde hälla Sand i. Limmade även fast en liten kruka som jag gjorde papier-mache runt och planterade en grästuss. Det är bara fantasin som sätter gränserna!

Miikaeela
2/5/17, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Såhär har jag inrett Millies Bur denna vecka :)

Djurgalen
2/5/17, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Här är några olika burar hemma hos mig :) I "terrariet" bor en Kinesisk hamster och i detolfen bor en guldhamster :) Hittar dessvärre inge bildar på de andra burarna 😭

HamsternFrasse
2/5/17, 7:22 PM
#4

Superfina bilder! Tack för tipsen <3 #1 #2

HamsternFrasse
2/5/17, 7:22 PM
#5

Ok <3 #3

Upp till toppen
Annons: