Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 637 ggr
Nördanvind
2017-01-24 00:13

Planerar inför guldhamster - gräs?

Jag ska skaffa mitt livs första guldhamster inom kort och vill såklart vara ordentligt förberedd när jag får hem den. Jag har läst att hö inte funkar eftersom det är för vasst, men skulle det gå bra att plocka torrt gräs som är mjukt? Finns det något ute som är giftigt för hamstrar, typ kottar, Växter etc.?

Annons:
Cireea
2017-01-24 00:46
#1

Mjukt ängshö går bra att ge, dock äter inte hamstrar hö utan skulle i så fall boa med det. Det är egentligen bättre att bara ge hamstern vanligt toapapper som de kan använda som bomaterial. 🙂 När det gäller gräs så går det bra i måttlig mängd, det är alltså inte bra om de äter för mycket gräs då de kan bli dålig i magen av det. 

Det finns självklart massor av Växter som är giftigt för hamstrar, därför är det bra att exempelvis kolla in listan med Färskmat som finns inne på Guldhamster iFokus (länk här). Där hittar du även Växter och bär utifrån som hamstrar kan äta av. 

När det kommer till träd och löv så kan du kika på den här listan. Där hittar du information om olika träslag som går bra att ge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nördanvind
2017-01-24 10:43
#2

Tack, jättebra tips!

Upp till toppen
Annons: