Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Planerar inför guldhamster - gräs?

2017-01-24 00:13 #0 av: Nördanvind

Jag ska skaffa mitt livs första guldhamster inom kort och vill såklart vara ordentligt förberedd när jag får hem den. Jag har läst att hö inte funkar eftersom det är för vasst, men skulle det gå bra att plocka torrt gräs som är mjukt? Finns det något ute som är giftigt för hamstrar, typ kottar, växter etc.?

Anmäl
2017-01-24 00:46 #1 av: Cireea

Mjukt ängshö går bra att ge, dock äter inte hamstrar hö utan skulle i så fall boa med det. Det är egentligen bättre att bara ge hamstern vanligt toapapper som de kan använda som bomaterial. Glad När det gäller gräs så går det bra i måttlig mängd, det är alltså inte bra om de äter för mycket gräs då de kan bli dålig i magen av det. 

Det finns självklart massor av växter som är giftigt för hamstrar, därför är det bra att exempelvis kolla in listan med färskmat som finns inne på Guldhamster iFokus (länk här). Där hittar du även växter och bär utifrån som hamstrar kan äta av. 

När det kommer till träd och löv så kan du kika på den här listan. Där hittar du information om olika träslag som går bra att ge. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2017-01-24 10:43 #2 av: Nördanvind

Tack, jättebra tips!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.