Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 567 ggr
Nelly :D
2017-01-23 15:52

Hjälp - Akvarium till hamster

Just nu har jag en duna-bur till min guldis men funderar på om hon snart ska få flytta in i ett stort gammalt fisk-akvarium. Det är väldigt stort och står på en rullande vagn. Nu undrar jag bara om sådana akvarier är svåra att städa och era erfarenheter om det? 😃

Annons:
Miikaeela
2017-01-23 15:57
#1

Städningen av ett akvarium fungerar på samma sätt som att städa ur en detolf. Jag använder en liten skyffel och sopkvast för att ta bort det gamla bottenströet. Sen torkar jag ur hela buren och desinficerar den innan jag har i nytt strö. Med andra ord är det inte så svårt!

Kex!
2017-01-23 16:23
#2

tycker inte heller att det är svårt

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Lojs
2017-01-23 16:26
#3

Jag tycker det är jobbigare med akvarium, plastburarna ställer jag direkt i badkaret och skurar, det går ju inte riktigt med ett stort akvarie. ;)
När jag städar mina akvarier skyfflar jag ur ströet, dammsuger upp det sista sedan sprayar jag med såpavatten och torkar ur, klart meckigare att stå dubbelvikt över akvariet och gnugga jämfört med att låta en Bur stå i badkaret med massa vatten i så skräpet löser upp sig själv.
Men jag tycker helt klart det är värt besväret för att de ska kunna ha den storleken att leva i. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Nelly :D
2017-01-23 16:42
#4

Tack så mycket för snabba svar! 😃 #1 #2 #3

Moast
2017-01-24 23:11
#5

Skulle säga att det ungefär är lika jobbigt. En dunabur behöver man städa oftare då den är mindre, med ett stort akvarium kan du småstäda och storrengöra med längre mellanrum emellan gångerna. det är dock lite opraktiskt ibland t.ex om man vill skura, men det går också att lösa. Skaffa bara en skyffel så är det nog inte så mycket jobbigare egentligen.

Upp till toppen
Annons: