Annons:
Etiketthamster
Läst 2531 ggr
MsSallylover
1/13/17, 11:17 PM

Adoptera omplaceringshamster?

Hej! Jag är inne på att skaffa hamster igen, då min förra ganska nyligen gått bort. Men jag känner inte för att köpa en från uppfödare eller djuraffär, utan jag skulle gärna typ adoptera en från ett omplaceringshem. Vet någon om det finns något liknande i göteborgstrakten? Eller finns det något liknande överhuvudtaget? Och om inte, hur hade ni gått till väga om ni hade velat snarare "rädda" en hamster än köpa en?

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
Honeymoon
1/14/17, 3:13 AM
#1

Jag skulle hålla koll på blocket :) det kommer rätt ofta ut hamstrar till salu där som ett barn har tröttnat på, och som oftast har alldeles för små burar och Hjul. Det tror jag är bra om du vill hjälpa en hamster att få ett bättre hem. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Honeymoon
1/14/17, 3:15 AM
Honeymoon
1/14/17, 3:16 AM
#3

Han behöver en större Bur! Inte lämpligt att ha en guldhamster i en så liten Bur.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Honeymoon
1/14/17, 3:18 AM
Honeymoon
1/14/17, 3:21 AM
#6

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
MsSallylover
1/14/17, 8:00 AM
#7

Tack för svaren Honeymoon, jag ska absolut hålla koll på blocket! Man blir så trött av att se alla små burar och hamstrar som barn tröttnat på…

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Honeymoon
1/14/17, 11:33 AM
#8

#7 Eller hur! Du skulle kunna ge en av dem ett bra hem! 🙂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Tuvas_hamstrar
1/14/17, 11:42 AM
#9

Jag tycker att du ska adoptera en hamster! Kanske denna? https://m.blocket.se/skaraborg

Tuvas_hamstrar
1/14/17, 11:44 AM
#10

Oj! Hela länken kom inte med! Kolla den här istället https://m.blocket.se/skaraborg/Hamstern_Hakan_soker_nytt_hem_71125657.htm?ca=11&w=3

MsSallylover
1/19/17, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Jag kan nu gladeligen meddela att om allt går som det ska kommer hamster i den första länken (Mr.Spiderman) få ett livslångt hem hos mig! Tack för hjälpen med länkarna :) Infogar även bilder på hans blivande Bur!

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Honeymoon
1/19/17, 8:33 PM
#12

#11 Så glad jag blir av att läsa detta! Han behöver verkligen en ny Bur och jag tycker du har gjort ett jättebra jobb med den! Dock så tror jag att han skulle bli glad för ett stort och fint Hjul också, men det har du kanske redan tänkt på :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

MsSallylover
1/20/17, 10:51 AM
#13

#12 Han har ett Hjul, det syns bara inte på bilderna :)

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
Honeymoon
1/20/17, 1:33 PM
#14

#13 Haha okej, bara undrade eftersom jag inte såg något ;)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

SimonCeline
1/21/17, 9:31 PM
#15

En ut av mina hamstrar som jag har räddat hade en person lagt upp i appen shpock , ibland lägger folk upp i bortskänkes sidan eller blocket som nämnts tidigare. Finns många som behöver ett bättre hem :) Bra att du vill hjälpa en liten :)

MsSallylover
1/22/17, 2:05 PM
#16

Blev tyvärr ingen mr.spiderman… Säljaren skrev att hans pojkar ångrat sig. Jag fick istället med mig en liten sötnos från en djuraffär :)

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

91Marran
1/23/17, 8:34 AM
#17

Hur kom det sig att du valde från djuraffär istället för någon annan på blocket?

Mvh
Mig

MsSallylover
1/23/17, 12:57 PM
#18

#17 det fanns inga andra bra i min närhet

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Miikaeela
1/23/17, 2:25 PM
#19

#18 varför kunde du inte ställda dig i kö hos en uppfödare istället? :/ att köpa ett djur hos en djuraffär gör att man bidrar till grossist aveln.

MsSallylover
1/23/17, 2:35 PM
#20

Jag har redan koll på alla åsikter om djuraffärer etc, och det är INTE vad denna tråd handlar om så alla sådana kommentarer undanbedes. Tack

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
91Marran
1/23/17, 4:59 PM
#21

Jag har också köpt från djuraffär, men slutade och valde blocket istället. Köper inte ens från uppfödare.

Mvh
Mig

LIMOUSIN
2/6/17, 1:24 PM
#22

Om du fortfarande är intresserad så har jag en guldhamster hane långhårig som jag funderar på att sälja. Han är född okt-16 :) Finns i göteborg

LIMOUSIN
2/6/17, 1:25 PM
#23

Oj såg nu att du köpt en i djuraffär, sorry!

Upp till toppen
Annons: