Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 929 ggr
Aja85
2017-01-06 06:15

Solrosfrön och tomater

Hej!

Har en fråga om solrosfrön. Kan man ge dem såna man köper i lösvikt såhär års, de som är till utefåglar? Också, hur är det med tomater. Kan man ge dem det eller inte? Tycker jag hittar både "ja" och "nej" till det. Och om man kan ge dem det, måste man göra ngt speciellt, som skala dem, ta bort frön?

Annons:
Cireea
2017-01-06 09:01
#1

Solrosfrön är feta så man ska inte överdosera så hamstern blir överviktig, men att blanda ut i fodret eller ge ibland som godis är ingen fara. Glad Tomat går bra att ge men även här bör man vara lite försiktig med mängde då det kan orsaka diarré i för stor mängd. Någon gång då och då är inga problem, det räcker med att skölja av tomaten innan. Glad


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tuvas_hamstrar
2017-01-06 10:57
#2

Tycker som #1 alla solrosfrön är okejmen ge inte för många. Ge inte så mycket tomat och inte så ofta. Jag ger aldrig tomat för att inte riskera något.

Aja85
2017-01-06 16:11
#3

Ok. Vet solrosfrön är väldigt feta. Men förut hade han en foderblandning som innehöll solrosfrön. Det var den han åt hos uppfödaren. Men jag har blivit tvungen att byta ut den blandningen mot en annan, och den innehåller inte solrosfrön. Tänkte bara att han skulle ha ngt som han är van vid. Och också visste jag inte vilken sorts solrosfrö man kan ge dem. Det finns en hel del att välja på. Ok, då vet jag det om tomater. Tack så mycket för att ni svarade 😊

Aja85
2017-01-22 19:52
#4

Vilken sorts solrosfrö kan man ge dem? De som man köper till utefåglarna? Vilken sort brukar ni ge till era hamstrar?

Upp till toppen
Annons: