Annons:
Etikettcampbells
Läst 1002 ggr
Klaaraa
2017-01-05 12:14

Hur ofta möblera om?

Hejsan!

Jag har två stycken campbells här hemma. Dessa två är väldigt nyfikna och bor i  Ikeas detolf. Jag har en hel del leksaker och inredning, samt flera olika sorters Bottenmaterial till dem. Jag älskar att möblera om hos dem, fixa olika naturliga miljöer osv. 

I nuläget möblerar jag om hos dem cirka en gång i veckan.  Jag småstädar hos dem varje dag , dvs städar sandbadet borstar bort spån som är där det inte ska vara osv.

Tycker ni att jag möblerar om hos dem för ofta? :)

Annons:
Petloveer
2017-01-05 13:55
#1

Nejdå, jag möblerar om lika ofta. Det är stressförebyggande för dem att ha nya saker att upptäcka.

-Aida-
2017-01-05 16:56
#2

Om hamstrarna uppskappar de fortsätt göra de, min hamster blir jätte stressad om jag tar bort något i buren som är hans, han gillar inte alls när jag fifflar och flyttar på hans grejer, så jag möblerar om en gång i månaden när det är storstädning.

Klaaraa
2017-01-08 17:11
#3

Tack för svaren! #1 #2

Ellrose
2017-01-08 17:23
#4

Jag storstädar en gång i månaden och möblerar om då. Skulle jag göra det för ofta så försvinner ju deras trygghet och det blir en stor stress för både mig och djuren då dom inte mår bra.

Jag skulle nog aldrig möblera om så ofta då det försvinner så mycket som dom trivs i samt att deras dofter som dom har lämnat kvar försvinner och då kan djuren bli jättestressiga.

Jag är dock inte proffs så jag kanske inte har rätt med dofter och stress.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Besthamster
2017-01-08 18:20
#5

Runt 1 gång i veckan. Oftast byter jag ut några saker eller så har jag dom som redan är i buren, bara det att jag byter plats på det :)

Majaa12
2017-01-09 14:27
#6

Någon gång varannan vecka kanske. Men jag flyttar aldrig på hans sovhus, alltså hans tryggaste ställe. Resten byter jag ut och flyttar runt så att det blir lite nytt🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: