Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 927 ggr
Lovely_paws
12/19/16, 6:03 PM

Pellets eller egenblandat?

Hej! Har inte hittat något bra färdigblandat Foder för dvärghamstrar (men vet ni något får ni gärna tipsa) Undrar iallafall om pellets är bra? Kan man köpa pellets o blanda med annat så det ändå blir som ett blandfoder eller är det bara onödigt? Sen undrar jag också om det finns nåt bra recept om man blandar eget från grunden?

Annons:
Cireea
12/19/16, 6:18 PM
#1

Jag rekommenderar Bunny DvärghamsterDröm BASIC 🙂 Det är det bästa färdigblandade fodret på marknaden. 

Du kan läsa bra med fakta inne på Svenska Hamsterföreningens hemsida. 
http://www.hamsterforeningen.se/våra-arter/dvärghamster/foder-mat-18575463


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
12/20/16, 7:24 AM
#2

Jag skulle blanda själv. Ta reda på värderna av olika sorters ingredienser och lägg in i ett excellark och räkna ut. Låter svårare än vad det är. :-)

Mvh
Mig

Lovely_paws
12/20/16, 8:29 AM
#3

okej tack, har redan läst artikeln men tack ändå

Miikaeela
12/20/16, 8:40 AM
#4

Rekommenderar också bunny's hamsterdröm, har det till min hamster och hon älskar det! Man kan beställa ekonomipack från zooplus och få det billigare! Bara pellets är egentligen inte ett lämpligt Foder för en hamster, det bör vara en foderblandning. Recept till egenblandat Foder finns också på SHF. Hoppas att du hittar det du söker! :)

Jelly the hamster
12/20/16, 11:10 AM
#5

Samma som #1! Jag använder Bunny Guldhamster samt Dvärjhamster.

Tuvas_hamstrar
12/23/16, 9:54 PM
#6

Jag använder vitakraft dvärghamster, och köper till lite grejer

Annons:
Lovely_paws
12/26/16, 1:18 AM
#7

#6 Var köper du vitakraft dvärghamster? Försökt hitta det men hittar bara den vanliga, och vad ungefär brukar du köpa till? :)

Upp till toppen
Annons: