Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2196 ggr
Besthamster
2016-12-13 14:28

Blomjord!

Hej! Har funderingar om vilken jord man kan köpa till sin hamster? Det kan vara roligt att gräva i osv men hittar bara gamla trådar och blir lite osäker. Något tips? :)

Annons:
mejra
2016-12-13 23:01
#1

Jag har med undrat de men kollat upp de en del också. All jord innehåller gödsel, även blomjord. Spelar ingen roll om de är ekologisk jord. Men de man kan använda är torv men de behöver vara fuktigt och blir inte kompakt som jord utan mer "jord blandad sand" dessutom har jag läst att de möglar lätt. Så tror faktiskt Sand är de bästa om man inte vill riskera nått.

Miikaeela
2016-12-13 23:47
#2

Jag har använt jord flera gånger till min guldhamster. Köper ekologisk blomjord! Ofarligt och väldigt uppskattat. :)

mejra
2016-12-18 01:10
#3

Mikaela vilket märke är de du använder? :) Alla ekologiska jag ha tittat på innehåller gödsel så kanske finns hopp om ett utan då

Besthamster
2017-01-11 16:31
#4

Ber om ursäkt för sent svar, men undrar också vilket märke? Går det bra om det är ekologiskt (Vilket märke som helst) eller är det något mer man ska tänka på? :)

Miikaeela
2017-01-11 17:19
#5

#3 förlåt har helt missat att svara! Nu kommer jag inte ihåg vad det var för märke.. men köpte en liten påse på plantagen (tror det bara var 5kg i den), själva påsen var blåaktig och det var ekologisk blomjord. Den innehöll inget gödsel, bara jord och torv. Om jag var ni skulle jag gå in på plantagen och fråga, de kan absolut hjälpa till!

Upp till toppen
Annons: