Annons:
Etiketterinredningtillbehör
Läst 687 ggr
Miikaeela
12/11/16, 8:29 PM

Begagnade saker, göra rent?

Hej på er alla på iFokus! Efter allt stressande och letande fick jag äntligen tag på en Bur till min guldhamster att ta med när vi åker upp till fjällen över jul. Köpte alltså begagnat på blocket. Buren ska jag tvätta rent en gång till och desinficera. Men fick också med andra saker så som hus, leksaker, mat, vattenflaska (kastade dock denna då jag har 3 st redan) m.m. undrar nu hur man gör rent dessa saker och hur pass noga jag bör vara? Hur gör jag rent ett trähus? Vet ju inte om deras hamster dom haft har burit på någonting smittsamt.

  • Redigerat 5/28/21, 8:25 PM av Herveaux
Annons:
Ellrose
12/14/16, 3:23 PM
#1

Jag tror att jag läst att man kan  försöka med ättika och vatten alternativ kokat huset i vatten och ättika.

Fast jag hade slängt det då jag inte vet vad som den andra hamster har haft. Vill sen också att min hamster har sitt hus där den känner igen dofter mm från sig själv. Och känner sig trygg.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Miikaeela
12/14/16, 5:42 PM
#2

Jag lyckades också läsa mig fram till det. Så har kokat det i ättika och vatten, nu får det stå och torka i 4 dagar och så spritar jag hela huset. :) Vill mest ha huset som ett pysselprojekt, då det var i nyskick och kändes dumt att kasta när jag slängde i princip allt det andra jag fick med buren. Så kommer måla om det osv. Min guldhamster har väldigt många hus så det med att känna sig trygg gör hon så länge hon har någonstans att krypa in och sova. Hon älskar att utforska allt nytt så var 3:e - 4:e vecka när jag byter all inredning så har hon ett nytt hus. Men det är det som är så charmigt med hamstrar att alla individer är olika. Skrev med Emma här om dagen som också finns med här på hamster iFokus och vi diskuterade hur olika våra hamstrar är! Hennes maja är super energisk och röjer runt som bara den. Medan Millie alltid varit väldigt lugn och aldrig riktigt röjt runt x) tycker det är super charmigt att alla är olika! Nu blev det lite off-topic på slutet men ;)

Upp till toppen
Annons: