Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningkinesisk
Läst 1142 ggr
denitaanita
12/6/16, 9:55 PM

Lite intresserad av uppfödning!!

Hej ,jag älskar små söta hamstrar .har haft ganska många när min dotter var barn .men nu har jag en själv ,som jag tänkte köpa en liten hona till .kanske lite bäbisar kan dom få då, därför så undrar jag .vad ska man tänka på .förutom att man ska ha köpare till dessa .hur många kan små småttingar  kan en dvärghamster få??

Annons:
Kex!
2/15/17, 12:18 PM
#1

 Campbells 10 ungar, för vintervit 11, Roborovskis 9 ca läste jag på SHF

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2/15/17, 1:54 PM
#2

*Nu är visserligen det här inlägget från december förra året men jag svarar ändå utifall någon ramlar över inlägget*

Det man ska börja tänka  på är varför man tar kullen. Varför vill du avla på just dina djur? Vad kan dom göra för att främja arten? 🙂

Sedan, vad är det för sorts dvärghamster du ska avla på? Har dessa stamtavla? Har du testat dina hamstrar för diabetes eftersom det är vanligt hos dvärghamstrar? 

Om du _inte_ har köpt hamstrar med stamtavla rekommenderar jag dig att börja om från början. Det vill säga, köpa djur med stamtavla från en bra uppfödare.
Köper du från en uppfödare kan du dessutom få hjälp hela vägen med alla frågor du kan tänkas ha inför en kull. ☝️ 

Avla absolut inte på två hamstrar bara för att du tycker hamsterbebisar är söta. Det är inte en tillräckligt bra anledning för att avla. 😐 Varje kull bör vara genomtänkt och det ska finnas ett mål bakom parningen, se det som att djuren du kombinerar i en parning ska ge avkommor som är snäppet bättre. Du vill ju att arten ska utvecklas mot det bättre och därför kan man inte bara ta vilka djur som helst och sedan ta en kull. Välj djur med omsorg.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: