Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 987 ggr
Hamster:P
2016-11-26 13:14

Varför blir hon förstenad?!

Min hamter har på sista tiden betet sig konsigt! Hon brukar alltid hoppa upp i min hand när jag sträcker ner den i hennes Bur. Men i bland så blir hon helt förstenad. Hon rör sig inte alls! Det jag brukar göra då, är att lägga henne vid ett av sina hus. Då springer hon blixt snabbt in. Jag försöker locka ut henne med frön. Men när hon får de så spinger hon in i huset igen. Jag tror att hon kanske blir rädd för min kanin, eller mina marsvin :P Vad tror ni är orsaken?

Annons:
Cireea
2016-11-26 13:20
#1

Exakt vad det är kan vara svårt att avgöra för oss som inte är där och kan se hela händelseförloppet. Det kan säkert vara någon av dina andra djur som får henne att stanna upp och stelna till.

När det händer behöver du inte lyfta iväg henne utan låt hamstern bara vara tills hon själv "kommer ur" det hela. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2016-11-26 17:02
#2

Precis som #1 skriver så kan det vara något av de andra djuren som får henne att stelna till. Det är normalt att dom gör så ifall dom kan höra vissa saker osv :) Försök somsagt att låta hon vara medan hon kommer tillbaka till "verkligheten". Om man rör dom osv så kan dom då bli rädda :) (Tex om man kommer med handen bakifrån så kan dom ofta tro att det är ett rovdjur!)

Tilda Hansson
2016-11-29 09:59
#3

Det skulle ju kunna vara så att hon brunstar vilket de gör ungefär var fjärde dag.🙂

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

Upp till toppen
Annons: