Annons:
Etiketthamster
Läst 2128 ggr
djurtjej
11/24/16, 9:57 AM

detolf

Funderar på att köpa en detolf från ikea. Jag har en liten dvärghamster nu som har lite överskottsenergi. Jag har läst om många som har en detolf och en så länge har jag inte läst att någon har varit missnöjd. Men är det någon som vet om hamster kan rymma lätt? min kompis har tre gerbiler i en detolf men hon har som ett nät tak xD // en undrande tjej som vill skaffa en detolf hahah

Annons:
Moast
11/24/16, 5:46 PM
#1

Jag har ett detolf till min guldhamster. Det finns fler fördelar än nackdelar. Fördelar: • Stort •Får plats mycket leksaker/spån osv. • Är snygg även som inredning. Nackdelar: • Låt mycket om hamstern nockar in något i glaset t.ex matskålen. • Lätt att rymma om du inte fixar ett bra lock. • Lite svår att städa.

Miikaeela
11/24/16, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en detolf till Millie och det är verkligen det bästa köpet jag gjort till henne! Fördelar: ○ man får en bra Bur för väldigt billigt! Köpte den begagnad för 50kr!!! Och målade om den. ○ mycket utrymme för hamstern att röra sig på. ○ lätt att städa (har ett skåp under som gör att den kommer upp från golvet och slipper då stå med böjd rygg. Använder bara en liten skyffel och skopar upp allt bottenströ). ○ stilren ○ då den är av glas kan man hela tiden ha koll på sin hamster. ○ punktstädning av buren räcker lääääänge. Byter allt bottenströ typ var 4-6:e vecka. ○ man behöver inget lock om hamstern inte är rymningsbenägen (jag har inget lock) ○ glasskivorna som följer med skåpet kan man använda som "små lock" i hörnen om man har höga saker (se min bild till höger där jag lagt en glasskiva som en liten hylla). Nackdelar: ● stor och klumpig. JÄTTE TUNG ● det kan fastna skräp mellan listen i kanterna som inte går att få bort ●det går åt mycket bottenströ ● lock behövs om man har en rymningsbenägen hamster ● man kan inte ställa höga leksaker någon annanstans förutom i mitten av buren om man inte har ett lock

Hamstern.milton
11/24/16, 8:23 PM
#3

hade en detolf till min hamster! Den var jättebra, dock varade den bara i 2 mån då jag inte hade plats x(

Hamster:P
11/27/16, 9:06 PM
#4

#3 Hm, vad menar du?

EvyKiwy
11/27/16, 9:09 PM
#5

#3 hen menar att en Detolf i ligande position tar upp stor plats

Upp till toppen
Annons: