Annons:
Etikettguldhamster
Läst 785 ggr
Manda02
11/23/16, 10:18 PM

Luktar honor mer än hanar?

Hej! Jag funderar på att köpa en guldhamster och det finns en guldhamster som jag hade kanske tänkt köpa. Först var jag helt inne på att jag skulle ha en hane men de hade ingen hane utan bara honor. Det finns en som jag kanske vill ha MEN jag har läst en del att honor luktar mer än hanar osv. Kan ni som kan förklara på vilka sätt hanar och honor skiljer sig ifrån varandra? Och luktar honor mer än hanar? :)

Annons:
Cireea
11/24/16, 1:26 AM
#1

Honor _kan_ lukta när dom brunstar, vilket är var fjärde dag. Hur mycket de luktar är väldigt individuellt, vissa luktar mycket under brunst medan andra inte luktar någonting alls. 🙂

I övrigt har jag inte upplevt att honor skulle lukta mer än hanar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Manda02
11/24/16, 5:26 AM
#2

#1 Tack för svaret! Hur tycker du att dem luktar när dem brunstar?

Miikaeela
11/24/16, 6:58 AM
#3

Som #1 säger så kan honor lukta lite mer då de brunstar. Min hamster hona luktar inte alltid när hon brunstar, men när hon gör det så luktar hon bränt. Typ som bränt gummi. Det är en speciell doft så den är lite svår att förklara men det luktar ju inte så illa att man inte klarar av det. Det har dock hänt att lukten satt sig i hennes trähus, men då har jag bara ställt ut dem på vädring. Utöver brunsten så skiljer det inget speciellt gällande lukt mellan hanar och honor. Långhåriga guldhamster hanar kan få väldigt lång päls som kräver pälsvård, medan långhåriga guldhamster honor får längre pälstofsar bakom öronen och på rumpan. Annars håller sig honornas päls kortare än hanarnas, men väldigt fluffig.

Cireea
11/24/16, 1:39 PM
#4

#2 Det luktar ganska fränt tycker jag. Som Mikaela nämner så är det svårt att förklara hur brunst luktar egentligen. Jag har några honor som luktar ordentligt under brunst men sedan finns det ett par som inte luktar alls. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Manda02
11/24/16, 3:59 PM
#5

Okej, stör man sig mycket på lukten? Om man har hamstern i sitt rum kommer hela rummet lukta då eller är det bara i buren kring hamstern? :)

Miikaeela
11/24/16, 5:50 PM
#6

#5 jag hade samma funderingar då jag fick veta av uppfödaren att Millie som uppfödaren trodde var en hane, visade sig vara en hona. Men kan garanterat säga att det inte kommer lukta "brunstig" hamster hona i ditt rum ;) Jag har Millie i mitt rum och varken jag eller familj/vänner känner av någon lukt från henne. Men sen gäller det ju att man håller buren ren från urin och bajs, jag gör rent Millies toaletter varje dag. För det är urinen som kan börja lukta annars.

Annons:
Manda02
11/24/16, 6:08 PM
#7

#6 Skönt att höra för jag köpte nämligen nyss henne! :D

Upp till toppen
Annons: