Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Planering inför jul.

2016-11-22 14:50 #0 av: Iortheham

Jag bor inte hos mina föräldrar och dem är skilda.
Dagen innan julafton ska jag till min pappa. Fira jul där och sova där två nätter. Dagen efter jul ska jag hem till min mamma och sova kvar en natt.
Hur ska jag göra med lilla ior? Han bor i ett terratium. Vill inte ta med den i bilen då jag inte vill riskera stt den ska gå sönder.
Kan han bo i sin gallerbur i en vecka då så jag kan ta med mig honom? Om jag använder spånet han hade innan i terrariumet. Så det fortfarande luktar hans revir?
Vill inte att han ska bli stressad eller så.
För då tar jag med honom till pappa. Sen när jag ska ill mamma får han bo hos min pojkvän.
För efter mamma ska jag hem. Lämna presenter, så kan jag ju sova hos min pojkvän några nätter.
Ior har vart hos min pojkvän några gånger förut under någots veckor.

Men. Kommer han bli stressad om jag byter bur och tar med honom någon annan stans. Men han får ha kvar samma spån. Kan städa en vecka innan jul och sen bara ta det till gallerburen?

Hatar gallerburar. Men har sparat min till sånna här tillfällen. Den är 80x40. Hand terrarium är 90x50 :)

Anmäl
2016-11-23 18:04 #1 av: UlrikaD

Han kommer att klara jättebra att bo i en annan bur några dagar. Du behöver inte behålla allt gammal spån. Dom vänjer sig snabbt. Men ha med hans hus och saker han är van vid.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.