Annons:
Etikettguldhamster
Läst 448 ggr
Moast
2016-11-10 18:55

Individuella behov?

Hej

Jag kom bara på att tänka på en sak, jag märker stor skillnad på mina två hamstrar när det gäller hur mycket dem vill vara utanför buren. Guldisen ligger helst i buren och sover, även när jag pratar med honom och donar med händerna i buren. Det är som att han är väldigt ointresserad utav att komma upp ifrån buren, såklart tar jag upp honom ändå. Men när han är utanför buren blir han väldigt känslig för ljud osv, ibland är han såklart också väldigt mysig. 

Men om jag jämför med min dväghamster är han mycket mer social, han lyssnar på min röst och följer efter mina händer i buren. Han älskar att komma upp från buren, och går oftast ut ur huset även på dagtid när jag vistas i mitt rum där buren står. 

Man ska ju rasta sin hamster regelbundet och gosa. Men tror ni att det är individuellt hur mycket en hamster behöver. Jag menar, om man märker att ens hamster trivs bäst i buren och inte är så intresserad utav en, tror ni det beror på hamsterns egna behov eller att vi kanske är för ointressanta och tråkiga? 

Hur är det med era hamstrar, gillar dem att komma upp ifrån buren och vad vill dem helst göra då? Gosa, rasthage osv? Samt hur mycket tid får dem utanför buren per dag ungefär?

Förlåt för lite rörigt inlägg, men hoppas ni förstår min tanke ändå. 😃

Annons:
Cireea
2016-11-10 18:58
#1

Jag rastar mina hamstrar efter deras behov. 🙂 Vissa behöver en timme medan andra gärna är ute flera timmar. De allra äldsta brukar knappt vilja vara ute alls, vilket är fullt förståeligt om dom är lite skruttiga och inte orkar med som förut. 

Ingen hamster är den andre lik! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EvyKiwy
2016-11-10 21:42
#2

Nej precis! KENO vill vara ute i en rolig hage högst 40minuter 😂 För efter det har han vält allt och lägger sig och sover i någon av gömmorna spm ramlat xD när han sover brukar jag bara ploppa in honom i slutet sedan vaknar han och massakrerar resten av akvariet. Medans Elly bara välter staketet och sticker xD som tur är så är katten livrädd för henne så när hon är på golvet drar han iväg xD Och Mazarin hon vill vara ute i hagen länge och utforskar först alting steg för steg sedan drar hon igång med lek och stoj!

Upp till toppen
Annons: