Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1645 ggr
EvyKiwy
2016-11-09 13:07

Mazarin -bildtråd-

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag anlände söta lilla Mazarin. Jag kommer lägga upp bilder på henne och allt som händer, Hoppas ni gillar tråden och jag ber er även om hjälp att bestämma färg för det är väldigt oregelbunden. Men som alla säkert vet så shoppar man nästan altid loss innan det anländer en ny hamster Hahahahahahahahahahahahhahahahahahjajahhahahahhahahahahaha Var bara tvungen. Henne akvarium kommer hem först om en timma eller så. Köpte en borste att tömma akvarium med. Lite hand snacks åt allehopa ofc. Ett rött/rosa Hjul, ett trähus för hörn. En mineralsten(inte salt sten) och lite hampa lätt strö åt henne! Hon är så himla söt men ho har ett sår på nosen efter ett syskongräl. Jag behövde inte ens titta på dom andra hamstrarna, jag visste redan att hon varnden rätta.

Annons:
EvyKiwy
2016-11-09 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Någon ser ut att vilja sno mitt ris!

Roonja
2016-11-09 14:42
#2

var är hon köpt nu då? Vet du om att dvärghamstrar ska bo minst två enligt lag, som lagen ser ut idag? Hon är en Hybrid, färgen agouti mandarin.

EvyKiwy
2016-11-09 14:53
#3

Jag orkar inte föra diskussioner om sådant Ja jag vet om att dom ska bo tillsammans men hon och hennes syster bråkade så dom fick sära på dom. Och systern såldes strax innan vi kom. Och du vet säkert själv att alla hamstrar är inte skapta för att va tillsammans. Vissa vill helt änkelt inte. Och jag ska kanske ta en kull i framtiden på henne. Men jag har en fråga? Är verkligen Mandarin en godkänd färg. Tack för svaren. …….. Hennes tillfälliga Bur är klar. Hon ska flytta in i ett akvarium om några dagar. Hon har än inte upptäkt övervåningen

molam
2016-11-09 15:55
#4

Har du ett Rescue center? ^^ Kollar in här lite då och då och ser ofta Nya Trådar, med nya hamstrar från dig ^^

Hur många har du? Hon är jättefin iaf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cireea
2016-11-09 16:02
#5

Du borde absolut inte avla på henne då du inte har någon dokumenterad bakgrund, vilket är viktigt när man avlar. Vill du avla bör du vända dig till en kunnig uppfödare inom den art du är intresserad av. Hybridavel är inget att eftersträva. 

Du bör dessutom ta bort mineralstenen ur buren, det är inget din hamster behöver. 

Sedan om att du inte orkar föra diskussioner, det är något du får räkna med när du skriver på ett forum. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EvyKiwy
2016-11-09 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

#4 omg tack! Jag har fyra. Estelle Keno Elly och Mazarin. Vad är rescue center? Menar du att jag tar hand om små godingar som bits eller inte haft det bra så ja lite grann…. Jag har ägt åtta hamstrar och ska kanske om ett tag ta min första kull Estelle:korthårig bandad skraj guldhamster jag inte vet något om, men visar tecken på nyfiken het Keno: söt liten svart bebbe som kommer undan med allt för han är så söt(ingen bild) Elly:Långhårig silvergrå liten Tjockis som ibland har sina dåliga dagar Mazarin:liten gullunge jag inte vet något om förutom att hon är en Hybrid Agouti(stav) Mandarin, och en liten gille plutt på fyra månader men ett litet sår på nosen

Annons:
molam
2016-11-09 16:22
#7

Aa Ett REscue Center är att man övertar Djur som inte kan vara kvar hos sina respektive ägare och get dom den kärleken dom behöver och i vissa fall även säljer vidare.. Jag hade så förut, men sen bestämde jag mig att i Framtiden vill jag har uppfödning och då vill jag ha Bra linjer! där jag vet om det finns sjukdomar och skit längre bak, Så hamstrarna fixar vi seriöshet med nu, har 2 från Uppfödare och 2 Rescues, Ena rescuen är världens mysigaste lilla dvärg, hon är 1½ år minst och föregående ägarna skulle inte ha kvar henne, så sonen blivit allergisk, och Den andra är en långhårig guldgubbe på närmare 2 år också värdens raraste :p  tyvär kommer både dvärgen (Förmodligen) från djuraffär och Guldgubben kommer med säkerhet från grossist, det var föregående ägare Helt ärlig med. Så trots att dom är världens trevligaste så upptäckte jag med mina två uppfödarhamstrar att dom inte alls är så bra iom att När jag fick hem uppfödare uppfödda (Vilken skum ordföljd xD) så var dom framåt och klättrade frivilligt upp på armen och axeln det första dom gjorde, och kommer mer än gärna ut, medan Dom från djuraffär (Dvs grossist) var verkligen inte så trevliga, trots att dom också är fantastiska.

Och eftersom jag har sett dina tidigare inlägg har jag direkt tänkt att kanske har du ett Rescue center :p
DOm är jättefina iaf, trots att jag inte tycket korthåriga är så fina, men det kan ju vara för att dom ser mycket Senigare ut än dom långhåriga xD och har bara långhåriga guldar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Miikaeela
2016-11-09 16:34
#8

Big no no på mineralsten och har sagt det förut och säger det igen, avla INTE på hamstrar du inte vet någon bakgrundsinformation om gällande gener och hälsa bara sjukt onödigt att ens göra något sådant. 

Däremot är alla dina hamstrar oerhört söta! 🌺

EvyKiwy
2016-11-09 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ja men Estelle är riktigt fet efter att ha levt i sin egen mat och avföring i Estland i en liten trälåda

Honeymoon
2016-11-09 20:40
#10

Instämmer med #8, ingen mineralsten och ja, vi har redan diskuterat avel på hamstrar man inte vet något om. Skulle nog inte heller kalla det för ett rescue center om de flesta hamstrar köps in direkt från djuraffären, vilket det verkar som.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

EvyKiwy
2016-11-09 21:25
#11

Ja men jag vet ju hennes bakgrund XD det är jag som blandar i hop henne men estelle om jag inte vet något om. Ursäkta men har glömt uptadtera sidan så har inte sett era kommentarer för tilfället har jag 2 Guldhamstrar från djuraffär som jag inte ska avla på. Dom andra har jag bakgrund til. Har nog bara skrivit fel eller så har ni planar ihop Mazarin med Estelle eller Keno. Svara då på #5 #8 & #10 för jag såg inte er….. Känns lite skamligt Men jag har dokumenterad bakgrund på både KENO och mazarin. Mazari anlände hem från fastlandet idag #10 jag kallar det inte helt rescue center. Det är svårt för ett barn men en sådan tanke bana som jag att få andra att förstå Sådant….. Super svårt att förklara men hon som sålde mazarin…. Lång historia. #8 tack för det du sa men vad är det för fel på mineral stenen? Det är ju inte salt sten. Nu blir jag förvirrad ehm. #5 jag skrev Hybrid för det är vad jag misstänker hon som sålde till mig kunde försäkra att hon INTE var från djuraffär och sålde då henne och hennes syster för hon tröttnade. Och dom bråkade. Men jag vet makarons bakgrund. Likadant me. KENO.svårt att förklara….. Sitter i en sits där det blir lite jobbigt med nationella prov betyg min kompis dog i tisdags och min hamster dog i söndags. Så snälla jag hoppas ni förstår om kag skriver osammanhängande.

Cireea
2016-11-09 21:30
#12

#11 Har du alltså någon form av stamtavla/härstamningsbevis på hamstern?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EvyKiwy
2016-11-09 21:38
#13

nej den skulle komma på posten Konstigt…. Den skulle sickats för en vecka sedan….

Annons:
Cireea
2016-11-09 21:49
#14

#13 Vilket låter väldigt märkligt med tanke på att du skrivit detta tidigare i tråden:

(från #6) "Mazarin:liten gullunge jag inte vet något om förutom att hon är en Hybrid Agouti(stav) Mandarin" 

Och den informationen kan du knappast blanda ihop med Estelle då dom inte ens är samma art…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EvyKiwy
2016-11-09 22:37
#15

Det kag menar med att jag inte vet hur hon är i personlighet T.ex om hon blir lätt stressad är ett matvrak eller om hon gillar hamster Hjul hennes favvomat osv för hon kom idag.

EvyKiwy
2016-11-09 22:38
#16

#14 plus att det är lätt att förväxla dom för att jag vet ännu mindre en Estelle Ursäkta förvirringen

molam
2016-11-09 23:03
#17

#16, så då har du koll på mamma, pappa, mormor, morfar, farmor,farfar, ol och hur dom var till sättet? Vilka färger dom hade, om dom nånsin hade några "Problem" om dom var spattiga, Lugna, Stressade eller soffpotatisar, osv?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

EvyKiwy
2016-11-09 23:40
#18

#17 som jag sa i #13 så har den inte kommit än.

EvyKiwy
2016-11-09 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

En sak till. Det känns lite som att ni här hackar på mig och ska analysera det jag säger men gör inte det för andra?! Känner mig lite ovälkommen. Ville starta en mysig bildtråd med mazarin och inet en diskussion om hur jag sköter saker, den här tråden är viktig för mig då det är mitt sätt att ventilera. Det händer lite väl mycket i mitt liv just nu och jag gillar det inte. Jag vett inte om jag bara är Passivt Aggresiv eller om det är sant. om ni säger "nej det gör vi inte" så vill jag att ni ska veta att detta är hur JAG KÄNNER. Hoppas nu förstår kram kram på,er

EvyKiwy
2016-11-09 23:49
#20

Och era hamstrar

Annons:
molam
2016-11-09 23:54
#21

NEj, jag menar inte så! :o jag menar, du måste väl ha bytt en massa ord med uppfödaren där ni pratat igenom hur föräldrarna var hur morföräldrarna var, hur farföräldrarna var, och sådär, jag hade också ett problem med att mitt härstamningsbevis inte kom fram till cotton (HAr det nu med var är frågan risken är att det är i en råttmage x-x då alla papper är sönderstrimlade/Uppkäkade där den låg efter en smitande råtta ;) xD ) å då pratade vi massa fram och tillbaka medan jag väntade på det för att få reda mor och farföräldrar, hur hand släkt var till sättet, hur hans syskon var, vilka sjukdomar som funnits ol, det är så man vet att uppfödaren är seriös om härstamningsbevis "kommer bort" i posten, eller inte är skickat ännu eller liknande

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

EvyKiwy
2016-11-10 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#22

(ursäkta) FAN det tänkte jag inte på…. Eller…. Nej jag tänkte inte på det då….. Känns skamligt….. aja jag har en fråga till dig molam och det är: är miniduna minsta laget för en dvärghamster som inte är så himla aktiv utan mest chillad och blir rastad varje dag? Dom säljer inte så många burar på Gotland. Dom har enaldeles förlitet galler Bur. En såndär musbur En ganska hög Bur med inte så mycke area En miniduna En dunafun En dunafun large. Det är vad dom har där xD ingen multyduna Däe inte! Annars hade jag nog redan ägt en. Hmm jag är 12 år och ska till skolan imorn men råkade ta mina tabletter lite sent och ligger nu och kallsvettas XD Är dock inte över förtjust i dunafun modellen och varför det är för dom rekommenderas till guldhamster men är alldeles för liten för en guldhamster och den är lite hög och tycker rören är för smala. Duna fun large är så dur att dte är sjukt dom kan inte ta 1899 för en sån!! Då kommer jag aldrig ha råd till eventuella veterinär kostnader som kan uppstå. Men funkar en miniduna till en ganska lat väl rastad dvärghamster? Minns inte om hon var ryss eller Hybrid….. Fast jag kan glömma bort höger och vänster och minns ibland inte hur man styr lillfingret Hehehhe inte så bra minne här inte! Puh nu får ni skriva något långt för mina fingrar håller på att ramla av men alla vet att om fem min är dom sprittningar igen xD Har fifflat lite med en bild redigerings app…. Vad tycks?

EvyKiwy
2016-11-10 02:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Stackarn får bo i en påtok för liten Bur men tjejen som vi skulle hämta akvariet av, insåg att hon inte hade tid då så jag får hämta på imorn eller på lördag eller så Men jag undrar ännu hur det är med mini dunan

Miikaeela
2016-11-10 07:03
#24

Men lilla vän du får räkna med motkommentarer när man skriver i forum, det är ingen privat dagbok att skriva på internet. Angående mineralsten innehåller den bara massa skit rent ut sagt, ge en balanserad kost med bra fröblandning och färskfoder varje dag istället. Barnmat utan lök och kryddor kan man också ge! Millies favorit är potatis, majs och kalkon puré. Anledningen till att uppfödare och andra privatpersoner kommer med kommentarer är för att du inte verkar förstå kontexten med detta att inte avla på hamstrar utan samtala m.m Men som du skrivit tidigare verkar du ha stamtavla på de djur du tänker avla på och om du nu har det så är det ju inga problem (tänk på att isf kontakta en erfaren uppfödare och få mycket bra råd inför din kommande kull). Det är som sagt ingen som menar någonting illa utan det är råd vi alla försöker att ge dig, detta är nackdelen med att skriva. Inga känslor eller uttryck kommer fram på ett korrekt sätt och därför kan saker tolkas på fel sätt. Gällande duna till dvärghamster så är det inom det lagliga måtten. Jag personligen använder bara duna som resebur (om jag ska iväg mindre än 2 v. Och måste ta med min hamster). Och det är mer krävande än vad du tror att försöka fylla hamsterns dagliga behov till att röra på sig genom att ha den utanför buren varje kväll… jag kan lugnt säga att det krävs många många timmar utanför buren. Därför rekommenderar jag en bra grävlåda och Hjul i buren , sedan komplettera detta med vistelse utanför buren dagligen :)

Roonja
2016-11-10 09:00
#25

Jag som Medarbetare på hamster.ifokus kommer nu ge dig en varning EvyKiwy. Svärdomar är inte okej.

Utöver det så vill jag att du läser på lite till. Du säger att du läst på, men tyvärr verkar det inte stämma, på grund av hur du resonerar. VARFÖR INTE HYBRIDAVEL?

Djuraffärshamster

molam
2016-11-10 09:31
#26

#22 Nu Svarade #24 före mig ;) För jag hade hunnit att gå och sova =3 Men Ja det är i minsta laget, Satsa hellre på att ta dig till nått ikea och köpa en 130 liters samla låda (Absolut billigast om man vill ha nått stort och billigt) Eller ett akvarium, jag hade guldhamster förut i Dunaburar (Mycket idiotisk var jag då ;) xD), Men sedan bytte jag så nu har de bättre utrymme och verkar mycket gladare och trevligare ^^ nu tror jag min minsta Bur är 70-80CM lång, förutom Dvärgen som har en duna Large (osäker på hur stor den är)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Moast
2016-11-10 12:15
#27

Är det bara jag eller ser inte Estelle ut att ha en bebiskula? (Har absolut inte så stor kunnighet kring sådant).

Eller så är hon väll bara lite tjock pga för lite mortion där hon kommer ifrån :)

Annons:
Roonja
2016-11-10 13:25
#28

#27 Tänkte faktiskt också på det. Antingen är hon väldigt tjock eller så har hon bebisar i magen.

Besthamster
2016-11-10 14:03
#29

Jag vill inte låta otrevlig eller så, men snälla ta inte en kull på henne.. För det första är hon från en djuraffär och för det andra är hon en Hybrid.. Och varför ska du ta denna kullen? För att det är roligt? Isåfall borde du inte göra det.. Och man måste läsa på väldigt, väldigt mycket innan. Ett tips är att om du nu vill avla på hamstrar, läs på mycket. Köp inte från djuraffärer.. Och läs även på mer om hamstrar och inte just specifikt bara aveln.. För saltsten är verkligen inte bra. Men det är en riktigt söt liten tjej :)

Roonja
2016-11-10 14:47
#30

#29 Håller helt med! Det är liv vi pratar om :) Ansvar

EvyKiwy
2016-11-10 16:12
#31

#29 hon är inte från djuraffär? Vart fick du det ifrån? #27 det är så att hon bodde ensamen i en liten trälåda med sin egen mat och avföring som botten strö och ett för litet Hjul. Sparar till hypnos Hjul. Men ibland känns det som att ingen vill ha mig kvar på jorden. Jag vill ta en kull för att jag har tid och för ATT JAG VILL ÄGNA MIG ÅT ANNAT ÄN MAMMAS ALKOHOLPROBLEM. Mina bety är just nu f i spanska f i musik och D och e i alla andra ämnen. Det är så bara för att mamma ska altid komma hem kl två smockfull och det blir svårt att resonera helt rätt då. Jag ursäktar mitt språk men jag frågader en fråga om duna burar och sedan börjar ni prata om att avla på djuraffären hamstrar. Hon kommer från uppfördare! Tackar som frågar innan ni påstår. När jag påstår nåt är jag arg men jag hade inte tänkt ta kullen NU utan efter vintern när jag lärt mig mer. Har jag skrivit fel så ursäktar jag alla förvirring.

EvyKiwy
2016-11-10 16:18
#32

#26 jag hade redan haft en Detolf om det vore så himla änkelt ni får det att låta. Jag bor på gotland, här finns inte Ikea xD men vet ni någon hemsida som säljer multyduna då? Jag vill kolla priserna på en sådan och kanske köpa en men vet inte vart jag kan beställa.

molam
2016-11-10 16:39
#33

Finns det inte Ikea på gotland? o-o Trodde det fanns överallt! 😂 Fel av mig.
Men på Ikeas hemsida kan du beställa saker med hemkörning ^^ Kanske det vore nått? Jag skulle vilja säga Att Ikea SAMLA låda 130L är 10 gånger bättre än alla Dunaburarna tillsammans ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cireea
2016-11-10 16:54
#34

EvyKiwy, att avla för att tänka på annat är inte riktigt rätt sätt att tackla problemen hemma. 😐 Att avla är ett enormt ansvar och det är inget man ska göra bara för att ha annat att tänka på. Du bör besitta mycket kunskap innan du tar en kull, allra helst kunskap kring just avel och genetik. 

Du säger att du håller på att spara till ett Hjul, har du pengar sparade inför en kommande kull? Har du råd och möjlighet att åka in akut mitt i natten om honan inte får ut sina bebisar? Har du plats för fem extraburar om du inte får ungarna sålda? 🤔 Det är inte bara att ta två djur och skaffa en kull, man bör planera och planera och planera.  Det ska finnas tid, plats och pengar för bebisarna. 

Eftersom du dessutom är under 18 år så faller ansvaret på din mamma och med tanke på det du skrivit om henne i tråden så låter det inte som att hon bör ha det ansvaret just nu. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Moast
2016-11-10 17:02
#35

#31 Tänkte att hon kanske träffat på andra hamstrar innan hon kom till trälådan, kan va bra att håll ett litet extra öga på om hennes mage växer mer iallfall :) Jag förstår att de måste va jättejobbigt för dig, om hur du känner osv. Men dem här inne på iFokus är oftast väldigt kunniga. Såklart att man inte behöver ta till sig allt som alla andra säger men jag menar att dem flesta som skriver till dig vill bara hjälpa till. Dem vill se till att du gör rätt, och det får man nog räkna med när man delar med sig så här i en tråd. Folk vill komma med tips, råd o fakta. Jag tycker att du istället ska ta nytta utav den kunskap som du får utav alla som skriver till dig. Sen kan det såklart bli lite mycket personer som skriver samma saker, och jag förstår att man också kan bli irriterad på det och känna sig ovälkommen. Men jjag tror och hoppas verkligen att ingen menar något illa! :)

Besthamster
2016-11-10 18:01
#36

Jaha då var det fel av mig, trodde att hon kom från en affär. Men då kan nog ändå inte uppfödaren vara seriös alls om hen avlar på hybrider..

EvyKiwy
2016-11-10 18:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Tack för alla svar och #34 pappa kommer hjälpa mig om det händer nåt, det jag menar med att jag sparar till hypnos Hjul menar jag för att dom är inte alltför dyra men jag sparar undan två tredjedelar av alla pengar jag får in i en burk till kostnader som kan uppstå -_- MEN URSÄKTA CPS MEN VILL ATT DENNA FRÅGA SKA STICKA UT XD JAG UNDRAR VILKEN HEMSIDA MEN KAN BESTÄLLA MULTYDUNA/MAXIDUNA ELLER NÅGOT ÅT DET HÅLLET #35 oj ehh nu blev jag lite orolig…… Jag vetinte om jag är redo för en kull än XD aja jag har iallafall ett stort gäng tomma burar och det är massa på Facebook som var villiga att skänka hemmabyggen/akvarier osv ifall något oväntat uppstår xD ett nytt akvarium anlände för fem min sedan xD håller på att decinfektera(stav) hela det! Och tvättar det först xD Hmm ser så himla litet ut på bild 🙃 Men det är större en det ser ut❤️ Lovar

Moast
2016-11-10 18:43
#38

Jag tror att du kan åka till Visbys djuraffär och be dem skicka efter Bur åt dig, har gjort det där, fast beställde då ett Hjul. Men det borde ju funka med burar med (:

EvyKiwy
2016-11-10 18:56
#39

Hmm okej komm också att tänka på ferplasts hemsida ska kolla den först sen kolla med djuraffären Tack hälsningar hela hamster gruppen

Miikaeela
2016-11-10 19:14
#40

Akvariet ser bra ut ;) du kan julpynta med massor av fint i den och om du har något gammalt julpapper kan du sätta det på baksidan :D sitter just nu och tejpar upp en ny bakgrund på Millies detolf.

Roonja
2016-11-10 20:10
#41

Leta på en hamster med stamtavla från svenska hamsterföreningens hemsida eller någon som avlar där men inte är reggad. Känns efter. Välj rätt individ. Se hur den utvecklas, och utifrån det så kan du bestämma om du är redo för allt. Är du redo att ha 10 extra burar om du inte får sålt alla ungar?

Annons:
EvyKiwy
2016-11-10 21:21
#42

Hmm akvariet såg mindre ut i med saker i så här låter det på kvällen Mazarin:vad är det här för skit!? Den var ju bara lite större än den gamla! Jag:Ligna dig Mazze jag ska köpa en Bur när jag har råd det tar ju längre tid för mig att spara efter som jag måste spara till ett veterinär besök med Estella! Jag vill kolla så allt är bra och så! Mazarin:bla bla bla! Kan du inte svara pengar åt en riktig lyxbur till mig och bara mig istället!!! Jag:nej du klarar dig gott och vår på den du har! Men det kanske inte Estella gör utan veterinär. Mazarin:låt den dö då! Så kan jag få en dunafun large ihopbyggd med en Detolf! Jag:Mazze polarn det finns inte ens Detolf på Gotland. Mazarin:ZzzZzz Jag:då antar jag aatt du inte ville ha din ärta då. Mazarin:MIIIIIN ÄRTA!!!!

EvyKiwy
2016-11-10 21:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Mazarin:Miiiiin

EvyKiwy
2016-11-10 21:33
#44

Asså nu när jag förstår er lite bättre sånär ni inte så hemska endå :P Roonja hur gåre med hamstrarna? Miikaeela hur gåre med Millie? Och jag kan stolt meddela att det anländer ett lite större akvarium imorn :P ja jag har många burar typ 7-8 st xD Men om det tog ca 3 timmar för mig att göra rent det lilla så blir man lite orolig över nästa som kommer xD

Roonja
2016-11-11 10:15
#45

#44 Hahah så bra att vi inte är det! Det går superbra! 😃 Allt är frid och fröjd. Fick hem en hona från fodervärdshemmet idag som ska få dejta en snygg satin kille! Det ska bli spännande! Hur går det själv? :)

Miikaeela
2016-11-11 13:35
#46

#44 det går bra med Millie :) hon får sakta men säkert jultema i buren (än så länge har jag enbart bytt bakgrund och hängt upp girlangen). Just nu ligger hon i huset och tuggar på någonting, hör henne väldigt tydligt ;) hon börjar också lägga på sig lite mer i vikt efter att ha gått ner och sen stannat på samma vikt under en period, så nu ligger hon iaf på 160g. Har min första "lediga" dag på jätte länge då jag inte behöver tänka på skolan då jag hade min tenta igår och på måndag börjar nästa kurs.. så jag sitter faktiskt och planerar lite för att eventuellt ställa mig i intresselista hos någon uppfödare för en till liten pälsboll :)

EvyKiwy
2016-11-11 21:08
#47

Yaaay akvariet har kommit men är lite orolig för En av mina hamstrar. Hon får bara större och större mage och dricker mycket. Fast hon äter mycket också Hehehhe men när jag köpte henne(jag blir allt mer och mer osäker på denna uppfödare) minns jag att jag ställde några frågor(gör jag altid när jag köper av någon för att se om den knäpp men lust då var jag trött och var lite frånvarande(min kompis hade dött då) men jag frågade henne hur stort dom hade bott och hur många ungar osv och svaret på många ungar var "asså det blev ju bara tre ungar men efter som dom var så få lät jag dom gå med en till liten kull,från en Annan hona" Nu slog jag slag i saken och kollad upp samtalet och mycket riktigt det Var så. Det var inte jag som var frånvarande utan det var så. Jag.ä sa till henne att min hamster började bli rund om magen och hin svarade nått i stil med"asså om hon får ungar borde jag få kullen för det hände med en av MINA hamstrar!" Jag svarade då(ni får ursäkta språket med detta var vad jag svarade)"om du sålt en unge till mig som var ,en ungar ska du f#n skylla dig själv! Jag har köpt henne hon är min och efter som du inte gav mig info om det från starten så får du faktiskt skylla dig själv" Det går några timmar tills jag er att hon Blockat mig xD tyckte jag personligen var lite fegt…… Aja får se vad som händer. Men jag känner mig inte redo men vet inte vad jag ska göra…. Om det går att göra hamster abort så vill jag inte…. Det känns som att döda massa barn. Vad ska jag göra nu!?

EvyKiwy
2016-11-12 01:35
#48

Aja jag för väl bara "gilla läget" då… Kommer aldrig hinna lära mig cup Song innan jul……ÅNEJ!!! Har glömt beställa hem hus till jul!!! Nåja jag har nog inte för lite burar Hehehhe Men aja jag som ville att ni skulle bli glada och börja avla "rent" från början,… Suck….. Livet suger ibland…… ….. Aja Om det händer ha nu något šuper viktigt att veta? Typ nåt jag bör ta bort ur buren eller så? Om det ens är ungar alls hur vart jag om det är ungar då!!! Åhhh jag kommer dö

Annons:
EvyKiwy
2016-11-12 12:51
#49

Världens bästa zoo butik!!! Jag fyller år idag och ocker var jag på zoo(dom känner igen mig bu efter som jag är där typ 2 ggr i veckan XD jag skulle göpa en boll att lägga hö i och då sa hon i kassan helt plötsligt"vettu jag är lite snäll idag så du r den här" och så ger hon mig Ett paket Crispy Sticks från versele laga! Asså dom kostar ju 30 spänn! Hahahahahahahahahahahahhahahahahahjajahhahahahhahahahahaha jag blev super glad!!! Men kanske inte nått hamstern ska ha på heltid då den innehåller lite feta frön. Förutom Estelle från Ösel som behöver få ner tänderna och denna var perfekt för det! Hon har inte riktigt fattat det där med att ganska på äpple grenar haha aja nu får hon den för den är hård och hon gillar den! Hoppas era hamstrar hare bra och skoj! Själv fyller jag år vilket betyder:Att dom bilr Bortskämda idag(som att hon inte blir det varje dag xD)

molam
2016-11-12 13:08
#50

HAr du hö till hamstrarna? Eftersom du skulle köpa en boll till det? :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

EvyKiwy
2016-11-12 13:19
#51

#50 nej inte än :D jag ska först hitta något bra hö till det. Som inte kan vara skadligt för hamstern:) jag är inte så oförsiktig inte.

molam
2016-11-12 13:33
#52

FÖr om jag inte missminner mig så kan hö förstöra Kindpåsarna på hamstrarna för att det är så vasst… Så hö ska man inte ha till hamstrar :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cireea
2016-11-12 13:36
#53

Hö är inte viktigt för hamstrar då dom inte äter hö som exempelvis marsvin och kaniner.  Det enda hamstrar gör med hö är att boa och det finns betydligt bättre material för det ändamålet, exempelvis toapapper. 🙂

Om man _måste_ använda hö så rekommenderas mjukt ängshö som inte kan skada hamstrarnas kindpåsar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moast
2016-11-12 13:39
#54

Vilken av hamstrarna misstänker du är dräktig? Isåfall, kan du kanske skicka en bild på henne uppifrån och lägga ut. Man brukar kunna se om dem är dräktiga :)

EvyKiwy
2016-11-12 14:44
#55

Ehm hon är lite svar att ta bild på men hon bygger ut boet varje dag och hämtar vadd ur det andra huset alt större och större bo men det är mazarin som visar tecknen….. Är shit nervösare att något ska gå fel….. Aja händer det så händer det….. Får skaffa någon sorts kattsäkrare Bur än den….. Cireea get du bart man kan köpa sånt hö? Tänkte att det var lite som ett test om vad hon gillar och inte, Typ…..

Annons:
Cireea
2016-11-12 14:49
#56

#55 Vadd? 😐 Om du har vadd till dina hamstrar bör du genast ta bort det och ge något annat att boa med. Vadd är rent livsfarligt för hamstrar, finns många exempel där hamstrar förlorat ett ben eller till och med dött på grund av det. 

Ge dem vanligt toapapper istället, betydligt bättre och skonsammare för dem.

Mjukt ängshö kan man beställa på Zooplus tror jag, det är inget jag använder då hamstrarna inte har något behov av det. Bara onödigt enligt mig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EvyKiwy
2016-11-12 15:33
#57

#56 oj ser nu att jag skrivit fel man jag kallar allt dom har i boet för vad alltså typ Carefresh och toapapper osv men tänkte inte på att ni inte kände till det, Sorry men jag visste redan Det med vadden. Men tack för att du tänkte på det. Och tack för infon.

Upp till toppen
Annons: