Annons:
Etikettguldhamster
Läst 542 ggr
EvyKiwy
11/8/16, 1:26 PM

Esther Behöver Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ooookej mamma har varit i Estland och när hon var där hittade hon än djuraffär på mindre än 4 kvadrat meter där hade dom ett marsvin en kanin en dvärghamster och en guldhamster. Mamma köpte det åt mig och har tagit med den hem till Gotland. Där hon bidde i Estland bodde hon i en minimal mörk låda med ett förlitet Hjul och en vattenflaska på sin egen mat och avföring. Den är rädd och har vart i sitt hus utan att gå ut i snart 3 dygn. Sedan kom jag hem igår och har inte rört henne så mycket. Tar man ner handen från SIDAN så lägger hon sug på ryggen och gnyyr Jag tror det är en hon och hon av långa tänder. Jag är orolig för henne. Jag vet inte riktigt vad hon har för färg. Än.

Annons:
EvyKiwy
11/8/16, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär bor hon just nu.

EvyKiwy
11/8/16, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fast med en äpple gren

Miikaeela
11/8/16, 2:24 PM
#3

Har redan gett svar på detta i din andra tråd :) De tips jag gett kommer att fungera, garanterat! Så länge du har tålamod. När det gäller svarer jag fick så spelar det ingen roll om det nu är ett familje bygge eller en djuraffär, det är fortfarande samma princip. Du kanske ändå skulle prata med din mamma om det någon gång i framtiden gällande djuraffärer och grossist handel? Alltid bra att känna till och inte alla som vet om hur det ligger till. När det kommer till tänder så är det svårt att avgöra hur långa de faktiskt är om du inte kan fota dem så jag rekommenderar veterinär. Jag var inne hos veterinären med Millie för några månader sen och klippte hennes tänder som jag tyckte var långa men veterinären tyckte inte alls att de var sådär super långa, men hon tog lite iaf för att Millie tappat i vikt och ätit dåligt och hon misstänkte då tänderna. Hon kollade även igenom hela munnen så att tänderna i bak såg bra ut (vilket de gjorde) och hela ingreppet kräver INTE narkos som vissa kan tro. Och man ska alltid klippa tänder, inte fila. Om man filar är det lätt att de spricker upp. Hela besöket gick på 100kr vilket är super billigt. Så rekommenderar att du uppsöker veterinär

EvyKiwy
11/8/16, 2:34 PM
#4

#3 tack!!! Fast ska nog vänta lite till så hon får stressa ner lite först det var nog ganska jobbigt att åka enda från Ösel i Estland till Gotland. Mamma skulle gå igenom tull kontrollen och visade upp sötnosen i den lilla rosa transport buren och do bara NAAAAW she is sooo CUTE!

EvyKiwy
11/8/16, 3:00 PM
#5

Så nu har hon fått en kartong att ha med två ingångar bild kommer snart

EvyKiwy
11/8/16, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Okej huset är klart!

Annons:
Majaa12
11/8/16, 7:54 PM
#7

Svar till din senaste kommentar i andra inlägget. "Privat uppfödare" är något rätt många djuraffärer säger att dom köper hamstrar ifrån. Man har ingen aning om vem den uppfödaren är. Så rädd som din hamster är förstår man att hon inte blivit hanterad på ett bra sätt, alltså är det ingen bra uppfödare. 

Att det inte finns någon uppfödare på Gotland är ingen ursäkt att köpa från djuraffär och stödja grossister. Har ni inte möjlighet att åka och hämta en hamster hos en uppfödare brukar det gå att fixa transport. 

Det kommer ta tid att få henne tam så du behöver ha tålamod. Sitt vid buren och prata med henne och pilla i spånet en stund varje kväll. Förhoppningsvis vågor hon komma ut tillslut :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

EvyKiwy
11/8/16, 8:31 PM
#8

#3 och #7 ni har båda rätt!! Hon är riktigt nyfiken hon var ute ur huset efter att jag duschat. Jag satte ner handen och pillade i spånet och hon stelnar till och stirrar. Jag skulle just ta ut handen när hon traskar fram och nosar och klättar på handen! Trodde inte hon skulle vänja sig så snabbt. Har iallafall lagt över en handduk överallt utem ett hörn så det kommer in luft och hon kan se mig höra mig och vänja sig. Ska öppna lite mer lite då och då så tillslut täcker den bara halva. Sen sist inget alls!

EvyKiwy
11/8/16, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Lyckades nyss plåta henne! Rena fotomodellen xD synd bara att jag bara har iPad kamera.

Moast
11/8/16, 8:40 PM
#10

Söt!

-Aida-
11/8/16, 9:27 PM
#11

Lägg en godisbit i handflatan och sätt ner handen så kanske hon sätter sig där och mumsar. ^^

EvyKiwy
11/8/16, 10:47 PM
#12

#11 har försökt men hon var totalt vettskrämd just då så ska försöka igen❤️ Tack för tipset

Upp till toppen
Annons: