Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1134 ggr
SimonCeline
10/25/16, 8:16 PM

Söker en Kompis till min hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en rysk vintervit dvärghamster som snart är två månader, en hane. Jag märker att han behöver en kompis och känner sig ensam. Han är väldigt social och gillar att mysa i handen. 

Så jag undrar om de finns någon aktiv uppfödare där ute eller någon som har en hamsterunge där ute?  Hoppas vi hittar en kompis där ute till våran hamster!

Annons:
Jelly the hamster
10/26/16, 7:57 AM
#1

Ska hamstrarna vara i samma Bur? Isånnafall så kommer dem ju döda varann så tror inte det är en så bra idée.

Honeymoon
10/26/16, 10:08 AM
#2

#1 Det är väl inte alls säkert att de kommer döda varandra. Det är oftast svårt att sätta ihop två hamstrar som inte växt upp tillsammans, men det kan gå.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

SimonCeline
10/26/16, 10:50 AM
#3

Håller med Honeymoon , de är inte alls säkert att de kommer döda varandra. Har pratat med flera uppfödare och djurbutiker samt veterinär och alla säger att det funkar eftersom att han är så ung och dessutom ska det vara en ny kompis på 4/5 veckor till honom.  Rysk vintervit trivs bäst med en kompis.

Jelly the hamster
10/26/16, 11:02 AM
#4

#2 #3 Ni har väll rätt, har aldrig prövat eftersom att jag bara haft guldisar🤐🙂

Honeymoon
10/26/16, 11:20 AM
#5

#4 Guldisar ska ju absolut inte bo tillsammans, men det är skillnad med dvärgar. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Roonja
10/26/16, 11:45 AM
Annons:
SimonCeline
10/26/16, 11:59 AM
#7

jag fick med vadd när jag köpte honom så han skulle känna igen sin egna doft i nya hemmet, är en bild från hans första dag hos mig. Han har inget vadd nu, nu är de toalettpapper han sover i 🙂 vet att vadd är farligt för dom

Honeymoon
10/26/16, 12:08 PM
#8

#7 Bra att du tagit bort den :) Stort lycka till med att hitta en kompis åt honom!

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

SimonCeline
10/26/16, 12:11 PM
#9

Ja vill inte att tassen ska råka fastna i något vadd. Tack så mycket! 😃

Upp till toppen
Annons: