Annons:
Etikettandra-djur
Läst 893 ggr
laiinadp
2016-10-24 11:08

Faktabok om smådjur

Hej! Jag och några i min klass gör en undersökning till vårat UF-företag. Vår idé är att skapa en mycket kortfattad faktabok om smådjur, så att folk verkligen vet vad som gäller när de skaffar djur (vi vet alla om folk som inte är insatta i sina djurarter). Tanken är att boken ska vara lättläst och inte ta alltför lång tid att läsa, men samtidigt täcka så mycket som möjligt som man måste veta om djur.  Ni får gärna svara på de få frågorna som finns här så vet vi behovet och intresset för den här idén. 

Tack! Skrattar

https://docs.google.com/forms/d/1E3VPE8wIRsbkrIEo-SRgZGu1CQtgqJvnozDGvViugaU/edit?usp=sharing

Hjärta

Annons:
Jelly the hamster
2016-10-26 09:01
#1

Åh, vad kul! Vill jätte gärna att boken ska bli av! Hoppas att ni iallafall tar med hamster! <33

Lojs
2016-10-27 09:08
#2

Har svarat. Som jag skrev så tror jag det är svårt att få ihop en bok som både är snabb att läsa och samtidigt får in det viktigaste om ett helt gäng djurarter. Bara mitt infoblad jag gett till köpare är 4 st A4 och då hade jag ändå velat få in mycket mer och försökt hålla mig kortfattad.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

laiinadp
2016-11-07 10:08
#3

Jo, det kan vara väldigt svårt, men boken finns bara som ett redskap att väcka intresse hos (ofta) nyblivna djurägare så att de i sin tur senare kan läsa på mer om så önskas. Många kollar inte alls upp fakta innan de köper djur, vilket gör att djuren inte mår så bra. Boken ska vara så kortfattad att det i princip är på "Mat = hö, berikning = kartonger"-nivå, bara för att ägarna ska ha ett hum om hur man tar hand om djur. 

Tack för att ni svarade! 🙂

Hjärta

Luisa
2016-11-08 21:35
#4

Jag har också svarat. Ett tips vore dock att istället göra en liten bokserie. En om varje art eftersom oftast när en person är intresserad av exempelvis kanin så kommer de oftast inte vilja läsa på om exempelvis råttor. Men gillar verkligen idén :)

Upp till toppen
Annons: