Annons:
Etikettguldhamster
Läst 798 ggr
corneliaoja
2016-09-26 21:27

Han fortsätter att kissa

Hej, jag igen! xD

Ni kanske har läst mitt förra inlägg, där jag skrev att min hamster kissa överallt. Där fick jag tipset att lägga stenar i hörnen (han kissade bara i hörnen). Det har inte hjälp, utan han kissar bara på/bredvid stenarna. Han har en toalett i ena hörnet och ett badkar i andra (han kissar utanför och på badkaret också. Det är verkligen jättejobbigt för jag måste då byta spån väldigt ofta eftersom det börjar lukta så mycket osv. Vad ska jag göra för att han ska sluta?

Annons:
tiger tok
2016-09-27 06:03
#1

Byt till carefresh spån så luktar det inte lika mycket!!

Tilda Hansson
2016-09-27 07:35
#2

Det är tyvärr sånt man får räkna med när man skaffar hamster och även andra djur.:/ Men pröva att placera stora föremål i hörnen och lägg kattpellets där han kissar. Det suger upp väldigt bra och ofta väljer dem att sluta kissa där. Ha många bad och toaletter med olika sorters Sand. Testa allt möjligt och funkar det inte så får du helt enkelt acceptera det och byta lite oftare.

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

wildalia
2016-09-27 11:18
#3

Det måste väl vara toppen om han kissar i ett hörn. Då är det bara att plocka bort det varje dag. Då luktar det ju inget. Jag plockar bort kiss från mna dvärgar varannan dag. Det kissar på lite olika ställen, men det är lätt att hitta och ta bort.

corneliaoja
2016-09-27 19:11
#4

#3 han kissar ju inte bara i hörnen, utan även runt badkar, i hus och runt toaletten, men inget inuti bad & toa. så det bli ju tillslut att man får byta allt spån efter 3 dagar men nåja… 

#2 jo jag vet, men tänkte bara om det finns någon bättre lösning än att byta allt regelbundet ;) har testat stenar, men kan testa kattpellets också. ska köpa en till toalett :)

tiger tok
2016-09-29 07:01
#5

Lägg allt nerkissat och bajset i toaletterna!!

3mma.
2016-09-29 08:41
#6

Skulle också rekommendera dig att byta till carefresh som underlag. Hade en 200ml flaska som hade läckt ut i buren men allt var fortfarande torrt pga carefresh. Det kostar med än spån men samtidigt behöver du inte byta ut det lika ofta. 

Annars är det bara till att ta bort det nedkissade spånet dagligen och fylla på med nytt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
Upp till toppen
Annons: