Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1187 ggr
clara_astrom
2016-09-20 20:46

Avliva?

Hej

Jag har frågat här tidigare om min hamster som jag inte fått tam. Jag har nu provat massa olika saker och jag börjar tro att han inte mår så bra. Han är rädd för minsta lilla och fräser och bits. Jag börjar tro att avlivning är det enda rätta för hanns skull😢

Annons:
Miikaeela
2016-09-20 20:47
#1

Hej! Tråkigt när det går så långt…. du har inte funderat på att omplacera honom? Skänka honom till någon som kan ta sig an honom? :)

clara_astrom
2016-09-20 21:14
#2

Men vart och hur gör man det?

Roonja
2016-09-20 22:43
#3

var finns du någonstans? någon i närheten kan kanske ta sig an honom ? :) annars så, ja avlivning är det bästa för honom, ett sådant beteende är ofta orsakat pga sjukdom eller att djuret har ont eller fel på något sätt. Men att låta någon ge honom chansen först är absolut ett alternativ :D

Honeymoon
2016-09-20 22:49
#4

😢😭😓 Så hemskt 😟 hoppas verkligen att du kan hitta det bästa alternativet för honom.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

-Hamster-
2016-09-20 22:55
#5

Hamstrar har olika personligheter och vissa kräver mer tid att bli tam än andra. Tro mig. Om man bara kämpar på så lyckas man oftast. Nutella var väldigt rädd dom första månaderna hon bodde här. Nu har hon blivit mycket lugnare och älskar att bli gosad med. Hon är fortfarande lite rädd för nya saker men vi jobbar på det och jag vet i slutändan att Nutella kommer utvecklas och bli en modig hamster.trodde aldrig att Nutella skulle bli så tam som hon är idag så ge aldrig upp(: .Tycker det skulle vara så synd att avliva ett friskt djur. Hamstrar har precis som människor olika personligheter och vissa är utåtriktade och andra är lite blygare. Det är såklart ditt val men det skulle vara bra som #1 säger att ge bort/sälja din hamster till någon om du känner att det inte funkar för dig.

3mma.
2016-09-21 07:30
#6

Jag hade en hamster som aldrig blev tam då han alltid bet mig pga rädsla men vet du vad? Man kan göra det bästa av situationen och ge hamstern massa leksaker, god och bra mat och en stor Bur så hamstern mår bra inuti buren och får ett bra fortsatt liv. 

Jag och min hamster Tudor må aldrig ha blivit vänner men jag kan ha gott samvete då han hade en rolig Bur med massor av aktivering samt fick bra mat. När jag skulle ta ut honom i sin hage lockade jag in honom i en skål och gjorde likadant då jag skulle sätta tillbaka honom i buren. 

Hamstrar är inte beroende av att gosa och känna en människas närhet och därför kan vissa vara svårare att tämja en andra. Hamstrar är ju inte direkt sociala i det vilda utan det är vi människor som formar individerna. 

Känner du att hamster inte är rätt djur för dig så tycker jag som ovanstående att du ska omplacera din hamster och ge någon annan chansen att ge honom ett bra liv.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
clara_astrom
2016-09-21 07:48
#7

Jag ska försöka med god mat och leksaker😊

Jelly the hamster
2016-09-21 11:14
#8

Du kan ju göra en annons är på iFokus! Skriv vart du bor och beskriv honom mer i detalj!😃

clara_astrom
2016-09-21 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi testar med ny mat och lite torkad frukt och grönsker och mycket tålamod😉

Upp till toppen
Annons: