Annons:
Etiketthamster
Läst 653 ggr
Klaaraa
2016-09-18 13:56

Köpa dvärghamster

Hejsan!

Jag bor i skåne och har tyvärr ingen uppfödare nära mig :( 

Om man köper dvärghamster  från djuraffär, ska man köpa två  eller en? 

Mvh

Annons:
EvyKiwy
2016-09-18 14:08
#1

Oftast så brukar men köpa två ur samma kull (Tar förgivet att det är rysk/sibirisk hamster) Om dom inte är från samma kull kan dom börja bråka :D

Miikaeela
2016-09-18 15:21
#2

Råder dig verkligen att kolla efter en uppfödare. Transport går att ordna och trots att man kan behöva vänta en stund innan man får hem sina hamstrar så är det värt väntan, du får friska och tama djur som lever ett långt liv. Finns så mycket risker med att köpa från djuraffär, tråkigt nog. :( sen genom att köpa stöttar man ju grossisterna som avlar på hamstrar bara för pengarnas skull. Hamster honorna slits ut för att de avlas på så mycket och när de inte orkar mer så blir de mat till ett annat djur. Inavel och andra sjukdomar är vanligt och de behöver inte märkas förrän hamstern är äldre. Dvärghamstrar (såsom vintervit och campbell) ska ALLTID vara 2 och såklart av samma kön. Risken för bråk minskar desto större Bur du har då de oftast blir bråk om revir. Enda gången en dvärghamster ska bo ensam är om den har problem med att bo med en partner.

Ellrose
2016-09-18 18:17
#3

Jag tycker också att du ska kolla upp uppfödare. Hamstrarna som finns på zooaffär är oftast en Hybrid av rysk vintervit och campbells och dom brukar kallas för ( sibirisk dvärghamster) mendet är ett påhittat namn av grossister och zooaffär. Rekommenderar att köpa från en uppfödare och det finns många transportgrupper på Facebook och det finns en här på iFokus med.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

tiger tok
2016-09-18 19:17
#4

Köp inte från djuraffär!!

Upp till toppen
Annons: