Annons:
Etiketthamster
Läst 1250 ggr
Martyvonparty
2016-09-10 00:09

Upphittad hamster omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 🌺

Jag har under de senaste 2 månaderna tagit hand om en upphittad hamster. Hon är funnen i Rotebro, Sollentuna kommun i Stockholm. Trots flera annonseringar har ingen ägare återfunnits och av hamsterns skick vid upphittandet att döma har hon varit ute en längre tid.

Vid upphittandet var hon mager, hade smutsig och tunn päls, halva örat bortgnagt, ärr runt ena ögat samt på läppen, 

Nu har hon ätit upp sig och är fin i både kropp och päls! Jag tror även att hon är av äldre dagar då hon inte är lika stark i kroppen som min andra, unga, guldhamster. 

Jag har tyvärr inte riktigt den tiden hon kräver eller plats att ha henne. För tillfället bor hon delvis i ett större akvarium, ca 65x43x43 cm och delvis i en Detolfbur. 

Det är inte akut att hitta nytt hem åt henne och jag har dessutom några krav.

Jag vill att hon ska:
- Ha en stor rymlig Bur, helst i storlek med Detolf då hon annars blir stressad och rastlös. - Få dagliga utevistelser från buren. Antingen springa löst eller i hamsterboll. - Få mycket kärlek ❤️

Hon är underbart snäll i all hantering, dock väldigt sprallig. Hon har aldrig bitit mig och kommer alltid fram ur huset och vill hälsa. Hon klättrar även självmant upp i handen och vidare upp på armen om hon tillåts.  Det finns ingen tvekan om att hon tidigare varit ett ompysslat djur. 

Finns det någon där ute som kan tänka sig att ta sig ann henne? Akvariumet kan fås med + viss inredning, jag önskar dock att det inte blir hennes enda eller permanenta Bur.

Annons:
Codswallop
2016-09-10 00:13
#1

OT, men hette upphittaren Katarina/Kattis?

Martyvonparty
2016-09-10 00:23
#2

#1 Oj! Det minns jag inte. Jag hade mest kontakt med dottern till kvinnan jag hämtade henne hos och hon heter Ellinor A. :) 

De hittade nämligen hamster när den sprang in genom deras öppna altandörr och in i vardagsrummet med hunden tätt efter.

Codswallop
2016-09-10 00:36
#3

Ah, då är det inte samma! En släkting i Sthlm-området hittade en liten tjej för ett tag sedan, de var väldigt lika. Hoppas den lilla krabaten finner ett fint hem. <3

Jelly the hamster
2016-09-10 15:42
#4

Tyvär har jag inte någon plats men du är guld värd att du tog hand om henne! Vet att många utliga människor typs kulle fotat henne och gått sin väg! Hoppas att di hitter ettt nytt, bra hem åt henne! <33

tiger tok
2016-09-10 18:14
#5

#4 håller helt med!!

Martyvonparty
2016-09-11 02:26
#6

Självklart tog jag mig ann den lilla krabaten! :)

Hade en Bur över och massor av mat och kärlek att dela med mig av.. tyvärr känner jag att hon är alldeles för krävande för mig… 😕

Sen behöver hon nog ett besök hos veterinären med sitt öga. Ärrbildningen runt ögat irriterar henne vilket gör att hon kliar sig där.. Detta orsakar då blodiga sår och svullnad runt ögat… Jag tvättar rent med koksalt varje dag + smörjer in området ikring med lindrande salva..

Tyvärr är det inget jag har råd med att göra för tillfället.

Annons:
Moast
2016-09-11 09:27
#7

Åh vad synd :( Skulle gärna tagit henne, men då jag redan har två och satsar på att starta en omplacering funkar det inte riktigt. Det bästa för henne nu är nog om hon slipper flytta mer :( Hoppas hon hittar ett bra hem!

Fannyshamster
2016-09-11 21:04
#8

Sync at hon är så långt bort:((

IF the way don't go right, go left

Upp till toppen
Annons: