Annons:
Etikettguldhamster
Läst 997 ggr
Moast
2016-09-01 17:41

Bästa buren

Funderar som sagt på att starta en omplacering för hamstrar. Jag försöker bestämma mig om vilken Bur jag ska ha. Vilka burar tycker ni mest om och varför? :)

Annons:
Fannyshamster
2016-09-01 18:44
#1

Dunaburar p.g.a dom är lätta att bära, inget spån utanför och dom finns i olika storlekar

IF the way don't go right, go left

tiger tok
2016-09-01 19:15
#2

Akvarium eller Duna!!

Miikaeela
2016-09-01 21:09
#3

Jag personligen gillar detolf främst pga. Storleken och att man kan se sin hamster både uppifrån och från sidan. Det behövs inte heller något lock om man inte har en rymningsbenägen hamster. Storleken (och om man har vitt/ljust bottenströ) gör att punktstädning av buren räcker läääääänge. Städar dock ofta bara för att jag tycker det är kul! ;) man kan hitta dem billigt, köpte min begagnad för 50kr!! målade om den och satte "stol-kuddar"(?) Under. Nackdelen är väl att det är så tunga och tar plats. Man kan också dela av den på hälften med en av glas hyllorna som kommer med ifall man vill ha plats för 2 hamstrar (täcka glaset såklart så de inte ser varann för att förhindra onödig stress). Annars är Ikeas samla 130L också bra alternativ! Båda är lätta att rengöra med en liten skyffel och sopkvast! Juste glömde bort INGET SPÅN utanför och det går att göra enkla lock till båda om man har hamstrar som gillar att göra äventyr. :D en väldigt fin idé till alla hamstrar där ute som behöver nytt hem! Borde finnas fler som dig!

Jelly the hamster
2016-09-02 21:41
#4

Jag tycker Akvarieum!

[Ninji]2
2016-09-02 22:24
#5

Hemmabygge ;)

Namiko
2016-09-03 08:34
#6

Till omplaceringar skulle jag satsa på något som är lätt att rengöra, dvs inget galler eller trä, för Att undvika eventuell smittspridning mellan hamstrarna som tar över buren när den tidigare fått ett hem.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Hamstern.milton
2016-09-07 15:45
#7

håller med #3 !

[Hedwig2005]
2016-09-07 19:38
#8

Jag tycker duna! Dom är lätta att rengöra, det hamnar inget spån utanför, dom är enkla att sätta ihop och göra större och så har dom många bra funksioner🙂

Manda02
2016-09-07 21:58
#9

Akvarium! :)

UlrikaD
2016-09-08 14:58
#10

Burar som kommer att användas av flera olika hamstrar och inte bara en hade jag satsat på billigt fast ändå stort. Typ samla-lådan. Får du in smitta och behöver kasta alla dina burar är det värre om du lagt ner mycket pengar. Dessutom bör burarna virkonas mellan varje ny hamster och det här med att bära akvarium till duschen och skura har ju aldrig varit kul. Så lätta att städa och inte så dyra att man inte kan slänga alla och börja om ifall det behövs. Men inte hamna i fällan att man skaffar mindre storlek på burarna för då får man plats med fler hamstrar. Även om man omplacerar ska dom ju få tid och utrymme under tiden. Man vet ju heller aldrig hur länge det kan bli.

Moast
2016-09-08 18:52
#11

Tack för massor av tips! Har en idé: Den detolfburen jag har till min guldhamster just nu skulle jag kunna dela av på mitten. Alltså skulle min dvärghamster som just nu bor i en duna multy (tror jag det är) kunna flytta in i andra delen av detolfen. Risken är att min Guldhamster blir besviken för att han får mindre Bur.. Men om det funkar skulle jag kunna använda mig utav duna buren, till omplaceringen. Givetvis ska jag virkona efter varje hamster. Men hur gör jag med detolfen? Ska jag virkona den med, på den sidan min dvärghamster ska bo? Hur gör man det med en detolf isåfall? Vad tror ni om det här? :)

Upp till toppen
Annons: