Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 765 ggr
Namiko
2016-08-31 11:18

När räknas en bur som stor?

Enligt er själva, när räknar ni en hamsterbur som stor? Minsta lagliga mått för en guldhamster ligger på 0,12 kvm, 25x48 cm, men var någonstans tycker ni att det går från att vara en laglig Bur till att vara en stor Bur?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Codswallop
2016-08-31 11:21
#1

Över 100cm är en större Bur. Under 100cm är.. Ja, bara en Bur. Ju större desto bättre.

Namiko
2016-08-31 11:30
#2

Jag började fundera över det här själv för ett tag sedan. Ville ha en stor Bur till min hamster och tänkte först en Detolf, men det kändes lite litet när jag väl tänkte efter så det blev två stycken, 1,2 kvm totalt.

Det kändes jättestort när jag satte ihop den och fyllde med strö och leksaker. Men efter att ha tittat på min hamster när hon rör sig i buren så kändes det ändå inte särskilt stort. Inte direkt litet, men ändå inte tillräckligt för att jag skulle vilja kalla det en stor Bur, så dom senaste dagarna har jag jobbat på att utöka buren till just över 2 kvm och nu tycker jag att det äntligen börjar likna en stor Bur.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

3mma.
2016-08-31 12:35
#3

Jag tycker Detolf är stor även fast jag skulle vilja ha bredare och högre Bur än så. Känns som bredden är för liten för en guldhamster men totala ytan är ju inte för liten. Sen känns även höjden för låg då ett större Hjul troligtvis inte skulle få plats. Men ja, tycker ändå den är stor :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

[Ninji]2
2016-09-01 21:01
#4

Minst 100 cm!
Vår guldhamster bor i en Bur med innermåtten 240 x 100 x 80 cm (längd x bredd x höjd).

Namiko
2016-09-01 21:11
#5

#4 Låter som en jättebra Bur :D Har du nån bild på den?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Ninji]2
2016-09-01 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Tack :) Jag ska prova att ladda upp en bild.

Var lite jobbigt när det bodde roborovski dvärghamstrar i det :P

Annons:
[Ninji]2
2016-09-01 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Provar med en annan bild..

Upp till toppen
Annons: