Annons:
Etikettguldhamster
Läst 530 ggr
AlbaHammies
2016-08-28 18:28

Hur mycket ljud klarar hamstern av?

Hejhej! jag har just fått en guldhamstermen det är något som oroar mig, jag går i piano och har mitt piano i mitt sovrum, precis som jag har hamsterburen i mitt sovrum… jag är orolig att hamstern kommer bli stressad av ljudet pga att pianot låter väldigt hög och om den blir stressad så kan den får dödliga sjukdommar… jag vill inte att den ska få det men jag vill heller inte bli efter med piano läxan eller sånt, jag förstår att hamstern är viktigare än pianot men piano är ett del av mitt liv också… hur ska jag göra? kan hamstern klara av ljudet?

Annons:
emeliesjostrand
2016-08-28 18:32
#1

Det finns inte möjlighet att ha hamstern i ett annat rum medan du spelar? Svårt att säga om den orkar med ljudet då jag inte vet hur högt ditt piano låter. Sen misstänker jag att det kan variera från hamster till hamster. Hade två systrar tidigare, den ena var väldigt lättväckt medan den andre sov igenom i princip allt! :-)

AlbaHammies
2016-08-28 18:36
#2

 jag funderade på det, men jag har hört att man hälst inte ska lämna hamstern obevakad.. den väcks dock inte så lätt, tack för svaret!

Cireea
2016-08-28 20:21
#3

#2 Självklart kan du lämna din hamster obevakad om den är i sin Bur.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: