Annons:
Etikettbildtråd
Läst 6451 ggr
3mma.
2016-08-18 13:05

Queens Maja ~ Bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags 13/8-16 befann jag i Örebro för att hämta hem en 6 veckor gammal Maja som jag tingat hos Queens Hamstrar. Uppfödaren var supertrevlig och visade först upp mamman som var stor och jättefin. Sedan visade hon lilla Maja som bara var hälften så stor som sin mor och ett riktigt charmtroll. 

Nu är vi hemma i Uppsala och har precis börjat lära känna varandra. Maja är väldigt lätthanterlig, lugn och orädd. Hon har också en busig sida som gillar att klättra och utforska. Att somna på de mest obekväma platserna i de mest obekväma positionerna är också poppis. Livet som bebis haha.

Igår och idag har Maja fått busa i lekhage och fått utforska innehållet som består av två olika broar, en tunnel, och en vippbräda. Jag hade även hennes vuxenhjul inne en  stund för att se om hon kunde springa i det men efter att hon kämpade sig runt ett halvt varv konstaterade att hon är alldeles för liten för tillfället och får hålla sig till bebishjulet.

Under de senaste dagarna har det även bjudits på lite blandad Färskmat. Broccoli, havregröt, gurka, majs, potatis och äpple har serverats i mini portioner som hon glatt glufsat i sig.

Är så peppad på den kommande tiden med Maja då hon redan nu är helt underbar.

Igår var jag uppe på stan och letade hamstersaker. Hittade knappt någonting passande men dessa tre skålar är jag riktig nöjd med, så söta och perfekta för att servera Färskmat.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
Fannyshamster
2016-08-18 14:20
#1

Vilket charmtroll<3

IF the way don't go right, go left

Miikaeela
2016-08-18 16:37
#2

Söta Maja! Var köpte du skålarna? Så fina!!

3mma.
2016-08-18 17:11
#3

#1: Visst är hon det, sån liten plutt 😍

#2: Tack 😊 Jag köpte de på Household uppe på stan(Uppsala). De hade även några fler varianter och alla kostade 19kr/st 😊 De är 6,5 cm tvärs över så de är ingenting att sitta i men perfekt för att servera finmat 👌

/3mma.
Matte till Queens Maja

tiger tok
2016-08-18 20:13
#4

Gud vad fin, nu måste man ju skaffa hamster igen! 🐹 💞💖

3mma.
2016-08-19 07:28
#5

#4: Tack så jättemycket! Haha hamstrar är svåra att motstå 😍 Jag själv klarade mig utan hamster i fyra år(efter att ha haft hamster i lite mer än 6 år) innan jag gav upp och skaffade Maja. Nu fattar jag inte hur det kunde ta sådan tid innan jag skaffade ny men samtidigt är jag glad att det tog den tid det gjorde så jag kunde hitta just Maja ❤️

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-19 07:43
#6

På tal om söta skålar så måste jag dela med mig utav dessa urgulliga skålarna jag fått tag på 😍 

Melonskålen kommer ifrån Ebay och finns att köpa här för 85kr vilket jag tycker den är värd då den är så himla bra gjort. Melonkärnorna buktar till och med ut så det blir liksom 3D effekt haha. Melonskålen kommer jag att använda som sandbad.

De tre skålarna med rosmotiv är egentligen ljushållare ifrån IKEA som heter Drömlik och säljs i kit om 3st för 29kr, ni hittar dessa här. Ljuset som följer med var enkla att plocka ur. Dessa skålar kommer användas för att servera färskmat(som om jag behövde fler till det).

Och så sist men inte minst har vi Majas matskål som står inne i buren på heltid med hennes basföda i. Detta är egentligen är en ugnsform ifrån Ö&B. Den står bland köksgrejerna i butiken och finns även här. Kostade 19,90kr. Den finns i färgerna vit, svart och rosa. Maja får precis plats att sitta i den så snart är det dags att hitta något liknande fast större.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
3mma.
2016-08-20 06:15
#7

Igår fick Maja leka fotomodell en liten stund vilket hon såg ut att gilla dels för att täcket var nytt och spännande och dels för att det bjöds på Barnmat och frön mellan bilderna 😊

De första två bilderna är jag så nöjd med, hon är så himla fin min lilla Maja 😍 Men den sista bilden måste vara min favorit. Den fångar verkligen hennes personlighet vilket är nyfiken & matvrak 🙈 

/3mma.
Matte till Queens Maja

Miikaeela
2016-08-20 15:01
#8

Sötnosen då! 😍

3mma.
2016-08-20 16:32
#9

Idag blir Maja hela 7 veckor gammal och har varit min i en vecka trots att det känns som om jag haft henne längre. Självklart blev det ett litet minifirande med en hamsterkaka som uppskattades mycket av Maja. Jag gjorde kakan med hjälp av lite mosad banan och havregryn och sedan in i micron  i ca 45sek på full effekt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

UlrikaD
2016-08-20 17:51
#10

Hon var otroligt söt din lilla tjej!

3mma.
2016-08-22 06:34
#11

#8: Haha tur att hon inte är en diva, hon skulle kunna komma undan med mycket pga hur söt hon är 😂🙈
#10: Hon hälsar och tackar 😊

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-22 07:04
#12

Igår var jag till IKEA för att kolla på möbler som eventuellt går att göra om till hamsterburar. Jag skulle vilja bygga en Bur själv men samtidigt komma undan med ett så smidigt bygge som möjligt. Självklart var jag tvungen att köpa någonting till Maja så jag köpte en kruka som hon kan ha som krypin och lite burkar att förvara mat och godis i.

Krukan hade jag grävt ned fint i buren så det blev som ett litet underlandshus men imorse då jag vaknade var det spån överallt förutom över krukan, för då hade någon tyckt sig varit duktig och grävt upp krukan haha, lilla knasen.

Några av burkarna är påfyllda med Majas käk.
Bunnys Hamsterdröm som jag blev tipsad om utav Miikaeela är i den vänstra burken och det är Majas favorit. Jag trodde inte Maja var matglad men när jag började klura ut vad hon gillar så kan hon äta tills det kommer ut genom öronen på henne 😂 Hon älskar verkligen Bunnys Hamsterdröm och den maten har dessutom massor med varierade ingredienser som var och en fyller sin egna funktion. Det är liksom inga tillsatta konstigheter i som hamstrar inte behöver utan det är ett riktigt bra helfoder.
I den högra burken ligger maten jag fick med ifrån uppfödaren. Fick typ över en liter mat vilket jag tycker var väldigt generöst 😊 I denna blandning finns även här massa variation som är toppen för en liten bebis och Maja äter utav denna maten också men hon lämnar kvar mer utav denna än utav Bunnys Hamsterdröm i skålen😛

/3mma.
Matte till Queens Maja

Fannyshamster
2016-08-22 15:39
#13

Vad är det i bunnys hamsterdröm?

IF the way don't go right, go left

Annons:
Bellie
2016-08-22 16:29
#14

Asså Maja, gud vad söt hon är! Kär

Ska bara tillägga att bilderna är jättefina! Vad använder du för kamera?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Miikaeela
2016-08-22 20:54
#15

#13 det är ett hamsterfoder som rekommenderas högst av SHF. Innehålls förteckningen lyder: havre, korn, Platahirs, majs,Kanariefrö,kornflingor,ärtflingor, vete,vetekli,majsflingor,solrosextraktionsgröpe,morötter,have kärnor,ris,silver hirs, fågelkött,lucern,gräsfrö,röd hirs,linfrö,palsternacka,kalciumkarbonat,drav,morotsdrav,rödbeta,öljäst,animaliskt fett,maskros blast,rölleka blast,sillmjöl,sesam,inulin,paprika,äpple,mjölmask,kamomillblommor,nyponskal,johannesbröd,fågelleverextrakt,torkat helägg,malvablommor,laxolja,linolja,lecitin. (Spannmål 54% och fröer 21%) Sen är det också massa viktiga vitaminer tillsatt i fodret (du hittar mer information på google). :)

3mma.
2016-08-22 22:32
#16

#14: Hon tackar 😊 Jag fotograferar med Canon EOS 700D och 50mm f/1.8 objektivet. Köpte dock kameran mest för videofunktionen men om man inte är ute efter att kunna filma klarar man sig gott och väl på en föregångare. Använde tidigare Canon EOS 400D och den tog minst lika bra bilder med samma objektiv. Den är något långsammare men fortfarande en otroligt värd kamera 😊

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-22 22:43
#17

Idag, efter jobbet, hämtade jag ut ett paket ifrån animail som bland annat innehöll blå Carefresh, några broar och även en gnagleksak från Rosewood's Boredom Breaker serie. När jag kom hem, kring åtta på kvällen, var Maja uppe och hon verkade supertrött så jag tror att nån har härjat på rejält medan jag varit borta 😂 Just nu ligger hon och sover igen men vi alla vet att så fort jag släcker lampan kommer busungen vakna till liv igen och leva loppan. Tur att jag mestadels sover som en sten trots att Maja vänder upp och ned på buren 😂

/3mma.
Matte till Queens Maja

Bellie
2016-08-22 22:45
#18

#16 tack! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Miikaeela
2016-08-22 23:39
#19

Hon är ju bara för söt!! Det där små-knubbiga ansiktet smälter man för :)

3mma.
2016-08-23 09:00
#20

#19: Ja det var det jag föll för hihi 😍 Hon såg ut att vara den knubbigast i sin kull utav tjejerna vilket bara är ett bra täcken när de är bebisar. Och tjej visste jag att jag ville ha pga att jag bara haft grabbar och ville prova något nytt. Det stod mellan henne och en långhårig tjej men secretly hoppades jag på Maja och när jag fick svar från uppfödaren var den andra damen redan tingat så lilla Maja blev det 😃 

Jag tycker det är toppen att ha en tjej. Hon har så mycket mer personlighet än vad de tre hanar jag haft innan hade tillsammans haha. De var liksom lugna och bara hängde med och var ganska obrydda om allt runt omkring dom. Maja må vara lugn för det mesta men hon har en energisk sida och älskar att utforska nya saker och vill så gärna vara med och se vad som försegår runt henne. Hon är inte sådan som går upp självmant i handen men på kvällarna kan hon stå blickstilla vid gallerdelen på framsidan av buren och titta ut och sedan klättra uppåt på det lilla gallret som finns(hon har en duna fun large) när man kommer mot henne som om hon ändå vill ut på äventyr 😊

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
3mma.
2016-08-23 09:08
#21

Igår köpte jag lite extra gott godis till Maja som hon kan få någon gång ibland. Dock såg jag att det innehåller socker men när jag smakade(jag var tvungen) så var de inte söta alls så jag antar att de bara tillsatt lite socker för att de ska gräddas lättare vid tillverkning. Men det får ändå bli typ lördagsgodis och i väldigt liten mängd och så att jag har något extra att muta henne med om det skulle behövas 😂 Ska prova göra lite mer hemmagjort godis och förhoppningsvis hitta på något som hon gillar lika mycket som dessa.

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-23 13:25
#22

Idag blev det burstäd och jag körde på ett litet havstema till Maja. Det blev ett ganska rejält lager med blå carefresh utspritt över hela buren vilket Maja älskade. Hon började gräva runt och göra tunnlar på en gång 😍 
 

/3mma.
Matte till Queens Maja

Bellie
2016-08-23 19:30
#23

Hon är så söt!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Fannyshamster
2016-08-23 20:36
#24

Kan man köpa hamsterdröm i en vanlig djuraffär?

IF the way don't go right, go left

tiger tok
2016-08-23 22:07
#25

Jättefint tema till en jättefin hamster!!

Miikaeela
2016-08-23 23:57
#26

Så himla fint!! 😍

3mma.
2016-08-24 06:25
#27

Tack snälla ni! Maja hälsar 😍

#24: Tyvärr finns det vad jag vet bara i tyskland. Jag beställde Hamsterdröm ifrån Zooplus. 🙂

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
Fannyshamster
2016-08-24 15:46
#28

#27 ok

IF the way don't go right, go left

3mma.
2016-08-25 07:25
#29

Upptäckte igår kväll att Maja blivit för stor för att sitta i sin rosa matskål och istället hängde med halva kroppen utanför. Så nu på morgonen fick det bli byte till den söta melonskålen och hon hoppade i på en gång och stoppade kinderna fulla. Nu hör jag henne sitta och knapra inifrån hennes hus  😍 

Jag vägde föresten Maja igår och hon vägde 88 gram vilket såg så himla lite ut trots att hon känns normalviktig om inte liite åt det knubbigare hållet hihi 😇 Hon är 7 veckor gammal och blir 8 veckor på lördag.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Moast
2016-08-27 15:19
#30

Har också en hamster ifrån Queens, är jättenöjd med honom :) Hon har verkligen fina hamstrar!

3mma.
2016-08-28 08:47
#31

#30: Vad kul! Jaa de är alla verkligen superfina och så väl hanterade 🙂

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-28 08:54
#32

Igår blev Maja hela 8 veckor och fick såklart någonting extra. Det fick bli lite pasta och lite nötfärs, tillsammans med hennes dagliga Barnmat, till middag. Gottis om man frågar Maja😍

Ni kan även följa Maja på instagram om ni vill se lite mer av henne. Där lägger jag inte bara upp systemkamerabilder utan även mobilbilder och lite filmklipp :)

@QueensMaja

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-31 16:36
#33

I måndags fick jag hem en hage till Maja som är betydligt mycket smidigare än den jag hade gjort av kartong som gick sönder hela tiden. Denna är gjord i galler och som det ser ut just nu är inte Maja i närheten av att nå upp så att hon kan klättra över. Detta betyder att jag har tid på mig att klura ut vad för hage jag ska skaffa tills den dagen då hon faktiskt vuxit till sig och lyckas.  Älskar denna bild på Maja där hon hade ett freeze moment när hon tvättade sig. Ser ut som att hon ber om att bli upp plockad och vi kan ju alltid låtsas att så är fallet.

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-08-31 16:40
#34

Idag är jag sjuk och hemma ifrån jobbet vilket betyder att det inte blir någon större kontakt med Maja tyvärr. Vill inte råka smitta sötan. Som tur var hade jag lite hamsterrelaterat pyssel på g. Bland annat så fixade jag etiketter till alla Majas godis och matburkar så jag kan hålla koll på utgångsdatum och veta exakt vad som är i. Nog för att man ser vad som är i men ändå, ni förstår poängen.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
Jelly the hamster
2016-09-02 21:51
#35

Du har det sååå mint hos lilla Maja! Jag kan inte släppa det! Hon är värkligen lycklig att ha kommit till någon så erfaren som du! <33

3mma.
2016-09-03 11:05
#36

#35: Ååh tack, vad snällt sagt <3

/3mma.
Matte till Queens Maja

emeliesjostrand
2016-09-03 16:33
#37

Så gullig hon är! Älskar färgen! Har den något speciellt namn? :-)

3mma.
2016-09-04 08:49
#38

#37: Tack, ja jag blev själv helt kär i hennes färg när jag såg henne :) Silvermink bandad heter färgen.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Emouse
2016-09-04 14:39
#39

Det är ren ögonfröjd att titta på dina vackra och professionella bilder! En riktigt söt hamster också!❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

3mma.
2016-09-06 07:02
#40

#39: Vad kul att höra! Tack så jättemycket ❤️

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-09-06 07:11
#41

Igår var jag iväg en sväng till boländerna för lite ärenden på bland annat Jula och IKEA. Dock kunde jag inte hålla mig från att springa in på djuraffären som ligger mitt emot Jula och var inne där i kanske två minuter men jag hann plocka på mig fem olika saker hehe.. 

Det jag köpte var:

Hamsterbädd gjort av papper i färgerna orange och grönt, passande inför kommande burteman. Kan avslöja att det ena kommer bli ett halloweentema om allt går som planerat.

Tuggleksaker i olika former. Två pack morötter, fyrpack frukter och fyrpack pennor. De var ju så himla söta att jag var tvungen att köpa de. Dessutom har Maja varit superduktig och faktiskt använt sina tuggleksaker så jag slipper känna att jag slösat mina pengar bara för utseendets skull, utan de fyller även en funktion :)

Igårkväll fick Maja pasta till middag också. Ser ut som pasta med pastasås men nu tänker jag förstöra stämningen om avslöja att det faktiskt är morotspuré. Pastan hade hon bara ätit halva utav såg jag då jag lyfte på huset imorse, för att avlägsna ev rester. Nog för att det var en stor bit så det hade varit skumt om hon hade ätit upp hela, liten som hon är. Men purén är all gone så det tyckte hon var yummie trots att hon annars inte är något större fan av morötter.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
tiger tok
2016-09-06 07:56
#42

Gud vad gulliga pennor, hoppas hon gillar dem! Och du måste lägga upp bilder på buren när du har gjort temat!

Hamstern.milton
2016-09-06 18:27
#43

Vilken Sötis 😍

3mma.
2016-09-08 18:53
#44

#42: Absolut, kommer ta lite tid dock då jag inväntar mer saker som kommer passa in :)

#43: Hon hälsar och tackar :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-09-08 18:59
#45

Idag dök Majas nya Bur upp. Detta är Living World Eco Habitat som jag beställde från zooplus. Förutom att den kom något kantstött i plastglaset är jag supernöjd med den och Maja har hållit på och utforskat i den i hela två timmar. Hon brukar aldrig vara vaken så länge mitt på dagen. Till slut kom hon till ro iallafall och ligger just nu och sover i sitt hus som är placerat där pappershögen ligger :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-09-09 15:40
#46

Har alltid haft i åtanke att jag ville ha denna buren i vitt så varför inte klä in utsidan i vit dekorplast? Blev supernöjd med resultatet. Nu ser det med enhetligt ut i hamsterhörnet :) Före bild ovan i inlägg #45.

/3mma.
Matte till Queens Maja

tiger tok
2016-09-09 21:01
#47

#46 super snyggt!!

-Hamster-
2016-09-09 23:05
#48

Det blev verkligen fint! (:

Annons:
3mma.
2016-09-10 08:56
#49

#47 & #48: Tack så jättemycket :)

Igår fick jag hem världens sötaste lilla krypin till Maja som föreställer en groda. Det är lite litet för att hon ska kunna ha det som vuxen tror jag men just nu får hon i alla fall plats och iom att hon älskar trånga utrymmen(brukar sova med div. tuggleksaker plus mängder me papper i huset)så passar det henne alldeles utmärkt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

tiger tok
2016-09-10 12:25
#50

Så söt!!

3mma.
2016-09-11 08:29
#51

Igårkväll fick Maja utforska lite på golvet, utan hage, som inte var speciellt städat vilket gjorde saken ännu roligare för henne. Höll henne 100% till uppsikt och typ allt som låg på golvet var saker från hennes förra Bur, minus sopskyffeln 🙂 Sen fick jag även världens sötaste bild på henne imorse. Det ser liksom ut som att hon ler 😍 Ny profilbild på Majas insta(@QueensMaja) ✓ Ny omslagsbild på min facebook ✓ 😃

/3mma.
Matte till Queens Maja

-Hamster-
2016-09-11 09:02
#52

#51. Åh! Så gullig <3

Honeymoon
2016-09-11 11:01
#53

#51 Jättesöt! <3 Och du tar verkligen superfina bilder!

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

tiger tok
2016-09-11 11:12
#54

Älskar bilden när hon sitter på rosa fluff 😘😘

linneaminette
2016-09-11 14:55
#55

så gulligt!!❤️🙂

Annons:
3mma.
2016-09-12 10:04
#56

#52: Tack så mycket 🙂
#53: Tack så jättemycket 😃
#54: Haha den är nog min favorit av alla bilder jag någonsin tagit på henne, älskar hennes lilla smile 😍
#55: Taack ❤️

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-09-12 10:05
#57

Maja må vara en guldhamster men det betyder inte att man inte kan ha ett annat sorts djur som bästa vän 😍 Möt the bff Mufasa. Katten som har noll jaktinstinkt och tror att Maja är hans kattunge..

/3mma.
Matte till Queens Maja

Honeymoon
2016-09-12 13:33
#58

Vad söta de är tillsammans! :D

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Hamstern.milton
2016-09-12 18:26
#59

jättesöt hamster! 😍 bara en snabb fråga, hur har man hamstern i sängen/springande på golvet utan att hen tror att allt är hens nya toalätt 😐 glad för svar😛hehe

tiger tok
2016-09-12 21:26
#60

Gulliga tillsammans!!

3mma.
2016-09-13 06:25
#61

#58 & #60: Visst är dom 😍

#59: Maja är typ helt rumsren. Jag brukar vänta på att hon ska gå och kissa på lådan innan jag tar ut henne om jag inte ser i sanden att hon nyligen har kissat. Har hon inte kissat innan brukar jag inte ha henne i sängen så länge eller ställa hennes toa/sandbad i sängen så hon kan välja att gå där :) Det har hänt att hon har kissat på golvet om jag glömt ta med sanden men hon har aldrig gjort det i sängen, peppar peppar 🙂 Bajsa gör hon bara i buren, varför vet jag inte för alla andra hamstrar jag haft har liksom kissat och bajsat överallt inkl. när man haft de i handen. Dock var de andra tre jag haft hanar. Så honor kanske är renligare av sig och inte markerar revir lika mycket eller något? Eller så har jag bara haft turen att Maja är så pass noga med vart hon gör sina behov haha 😍😃 Sen är ju Maja bara 10 veckor gammal så hon kanske får för sig att börja skvätta utanför när hon  blir äldre. Hoppas inte det dock 😛

/3mma.
Matte till Queens Maja

Miikaeela
2016-09-13 09:13
#62

Millie är också rumsren när hon är på mitt rum eller i köket, MEN om hon är i badrummet så har hon ett hörn där hon av någon konstig anledning alltid kissar?! ;) hoppas Maja håller sig heeelt rumsren! :D

Annons:
3mma.
2016-09-17 15:54
#63

#62: Haha det har väl varit någon muckla som har varit där och markerat innan ;) Ja det hoppas jag med :D

/3mma.
Matte till Queens Maja

3mma.
2016-09-17 16:06
#64

Efter att ha sett Miikaeela's inlägg om hamster agility, här, blev jag otroligt inspirerad och var tvungen att knåpa ihop något till Maja. Agilityhindren blev en succé. Favoriten var Sverigehindret och tunneln gjord av en toarulle. Hon gillade även att använda det blå/rosa hindret som utkikstorn. Jag hade tänkt att Maja skulle häva sig upp och klättra över hindren men tro på tusan att hon hoppar som om hon vore med i OS i ponnyhoppning, självklart åkte kameran fram då jag gjorde denna upptäckt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

tiger tok
2016-09-17 17:07
#65

Så fint!! 😀 ☺

3mma.
2016-09-20 09:00
#66

#65: Tack så mycket :)

Igår blev det lite Second Hand shopping efter att jag fick tips ifrån Miikaeela om att det fanns ett jordgubbshus till hamster kvar. Gissa om jag skyndade mig? Har velat ha exakt ett sådant hus hur länge som helst men inte hittat det någonstans. Att det kostade 15kr skadade ju inte heller 😃 "Råkade" köpa på mig lite mer saker som är helt perfekta inför kommande burteman. 

Kan ni gissa vilka teman som är på gång?

/3mma.
Matte till Queens Maja

Jelly the hamster
2016-09-20 17:41
#67

Åh! Du tar sååå fina bilder!😍 Skulle inte du kunna tipsa om vart du köper alla fina saker, här i tråden eller på Majas Instagram? Man blir så inspererad!!❤️

Moast
2016-09-21 16:47
#68

Älskar den här tråden 😍

3mma.
2016-09-22 09:48
#69

#67: Har nu gjort fyra inlägg på instagram där jag skrivit vart jag hittar hus, matskålar, sandbad och leksaker 🙂 In och kika → @QueensMaja

#68: Åh vad kul att höra 😃

Bilder från gårdagens visit i sängen vilket slutade med att Maja såg lite lurig ut, så jag lyfte på henne och vad får jag se? Hon hade självklart kissat.. Bara för att hon aldrig gjort det i sängen förut och bara för att sandbadet stod 1 cm ifrån henne. Rumsren no more 😛

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
3mma.
2016-09-25 07:36
#70

Nytt burtema hos maja och det är inget mindre än Godistema. Jag har filmat en liten rundtur som ni kan se på instagram här om ni är nyfikna på helheten 🙂

Jordgubbshuset och glass skålen(sandbadet) kommer ifrån Myrornas second hand butik.
Hjulet och huset kommer ifrån zooplus men har målats om.
Rosa matskålen kommer ifrån IKEA.
Cupcake huset/ljushållaren kommer ifrån en budgivning på ebay.

/3mma.
Matte till Queens Maja

tiger tok
2016-09-25 08:20
#71

Så fint det blev!!

Hamstern.milton
2016-09-25 09:45
#72

#41 kan man ha det bäddmaterialet till hamstrar utan att det blir farligt? 🙂 har hört att många såna  är farliga om dom får i sig det?

-Hamster-
2016-09-25 10:13
#73

förlåt 3mma att jag svarar i din tråd men #72 du tänker väl på hamstervadd/bomull? Det hon köpte är typ pappersstrimmlor som då såklart är gjort av papper. Så det kan man absolut använda. Bara man håller sig borta från vadd eller bomull.

3mma.
2016-09-26 08:14
#74

#71: Tack så mycket :)

#72: Precis som -Hamster- skriver så är det strimlat papper jag köpt vilket är helt ofarligt för hamstrar då det är svårt att fastna i och ifall hamstern mot förmodan skulle lyckas med det så går det sönder. Samma märke har även hamstervadd vilket man ska akta sig för eftersom det kan tråda sig, hamstern kan fastna och då stryper vadden i värsta fall blodcirkulationen i hamsterns tassar.

#73: Ingen fara :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

Hamstern.milton
2016-09-26 18:55
#75

okej tror jag blandade ihop det med hamsterbädd #73 #74

tiger tok
2016-09-26 19:28
#76

Bara bra att du frågar ju!!

Annons:
Moast
2016-10-07 23:23
#77

Vilken kull är Maja född i?

Försöker klura ut om våra är släkt och i så fall hur :)

Jelly the hamster
2016-10-08 12:15
#78

Emma, skulle inte du kunna tipsa om dina top 10 bästa hamsterprodukter? Man blir såå sugen på att veta vad du köper för fint till lilla Maja!❤️😍

3mma.
2016-10-09 10:30
#79

#77: Hon är ifrån Emil i Lönneberga kullen :) Född 2 Juli i år :) #78: Jodå det kan jag absolut göra, fixar ett inlägg här imorgon :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

[BunnyTok]
2016-10-21 09:57
#80

Så söt hon är!

EvyKiwy
2016-10-23 17:16
#81

Jätte fin 🐹 Ska själv om 2-3 veckor få hem en svart hane Maja verkar helt fantastisk! Mina hamstrar bitter inte på sådant bus…. Oookej förutom att sova i viset bajsa i skålen och sedan lägga maten i röret xD och förutom att en hela tin somna i handen men annars…. INGET….. Hursomhelst Fantstisk liten flicka du skaffat dig!

3mma.
2016-10-30 10:05
#82

Förlåt för sent inlägg men här kommer iaf mina 5 bästa hamstersaker:

Förlåt för sent inlägg men här kommer iaf mina 5 bästa hamstersaker:

Knuddel hus från Zooplus

Älskar detta huset eftersom det är superenkelt att måla om så att det passar in i div olika burteman. Det passar även guldhamstrar perfekt storleksmässigt. Maja må vara liten men hon sover liksom med en stor pinne, en krokodil, en tuggleksak i trä och ett hundkex. Så plats i huset finns det.

Matta Rosewood Boredom Breaker från Ebay
Denna matta är perfekt som  underlag om man har en hamster som gräver ner matskålar och div saker. Jag tycker att den gav en otroligt snygg detalj till Majas halloween burtema också :)

Whimzees Krokodil från Arken Zoo
Dessa är de absoluta favoriterna att gnaga på. De har inte de mest nyttiga ingredienserna trots att de är hamstervänliga men jag tycker att hon gott kan få gnaga på dessa så hon sköter tänderna :)

Bunnys Hamsterdröm från Zooplus
Detta är ett otroligt bra Foder som innehåller allt en hamster kan behöva inkl mjölmask. Maja älskar detta Foder och äter i princip alla olika ingredienserna förutom ärtplattorna.

Carefresh bottenströ från Animail
Jag älskar detta underlaget trots att jag tycker att det dammar för mycket och luktar konstigt när man fördelar det i buren. Det är perfekt för Maja att gräva tunnlar i och hon behöver inget extra bomaterial då hon ändå struntar i det och boar i carefreshen istället. Håller kisslukten borta om Maja väljer att kissa i tex huset och materialet håller sig torrt och fräscht otroligt länge. Sist storstädade jag inte buren på en månad eftersom underlaget höll sig så fräscht. Dock punktstädade jag några ggr i veckan.

/3mma.
Matte till Queens Maja

EvyKiwy
2016-10-31 20:13
#83

TREBLANS! Detta är min favvo tråd

Annons:
Emmarwake
2016-11-01 11:22
#84

Vad fin hon är! #70 Vad har du för bottenströ, det såg jättegulligt ut?

Tuvas_hamstrar
2016-11-03 21:14
#85

Vad sööt :-) jag bli sugen på guldiga igen

3mma.
2018-06-27 07:19
#86

Förra veckan fick lilla Maja somna in. Hon skulle strax fylla två år men oturligt nog råkade hon ut för något som troligtvis är livmoderinflammation och då hennes tillstånd snabbt blev sämre fick vi åka in till en veterinär där Maja somnade in i min famn. Hon har lämnat en stort tomrum efter sig och kommer alltid vara saknad❤️

/3mma.
Matte till Queens Maja

[moizoro]
2018-06-27 10:05
#87

🥀

[moizoro]
2018-06-27 22:46
#88

🌺

kardemumma111
2018-06-28 00:33
#89

🌺

UlrikaD
2018-06-29 08:53
#90

Beklagar!!😥 Dina bilder på Maja har varit jättefina att se på. Hon har alltid sett så mysig ut. Jag har en offe-tjej från Queens Och hon har samma snälla uttryck som Maja. Himla tråkigt att höra men hon hade helt klart ett väldigt bra hamsterliv.🌷

Annons:
3mma.
2018-07-06 08:36
#91

#90: Tack så jättemycket för de fina orden! Ja hon var en go hamster med en stor personlighet och en stark egen vilja. Åh vad mysigt!

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: