Annons:
Etikettguldhamster
Läst 738 ggr
corneliaoja
8/16/16, 4:59 PM

Kan inte lyfta upp honom

Hej, det är jag (igen).

Nu har jag haft min hamster i snart en månad och vi är jättebra kompisar. Men när jag ska sova på natten så hör jag att han ibland sitter jättetyst och efter det springer ha runt i buren och springer in i massa saker. Är han rädd för något? jag tror det, för när han har varit i sin hage så har jag nu i början låtit honom kliva i mina händer frivilligt ur buren, altså jag lyfter inte upp honom och sätter nte in händerna i buren. Men sedan när det är dags att komma upp ur hagen så vägrar han! Är han rädd för mig, varför vill han inte komma upp i buren? Han äter grönsaker mm. ur händer och har inga problem med att bli klappad, men jag får absolut inte lyfta upp honom, så nu på senaste tiden har han fått vara i buren helatiden för att han blir ju bara ännu räddare när jag får ''omringa'' honom för att kunna lyfta honom. Har läst att det tar 2-4 veckor att få dem tama och han har ju bott hos mig i 4 veckor, men det är väl olika för varje hamster.. 🤔Han har t.o.m bajsat på sig när jag lyft honom, därför är han bara i buren nu. Jag behöver tips på hur jag ska kunna lyfta honom utan att han går i frivilligt… Tack på förhand.. 😐🙂

Annons:
Accalia
8/16/16, 5:27 PM
#1

När han inte vill upp i handen för o gå ner i buren kanske de är för att han fattar att han ska ner igen och tycker det är roligare i hagen Sen blir han kanske förvirrad när du ska plocka upp honom och inte vet vart du ska ta honom när du ska plocka upp honom från buren

corneliaoja
8/16/16, 5:49 PM
#2

#1 han har ju varit i hagen två gånger och sedan fått vara i buren direkt efteråt, men han kanske fortfarande inte har fattat.. 🤔

tiger tok
8/16/16, 8:17 PM
#3

När jag hade hamster så kissade och bajsade dem i händerna, men det gav med sig och efter sex veckor var han världens tamaste och det höll ju i sig i nästan fyra helt underbara och fantastiska år! (Rip älskade knappen saknar och älskar dig 💕 💞 💓 💜 💘 💗 💖 💓 😘 😍 💝 💚 💛 💙 ❤) Förlåt för OT

corneliaoja
8/16/16, 10:04 PM
#4

#3 oj! vart den så gammal! lyfte du up honom även fast han var rädd, eller han kanske inte var rädd? 

Jag kommer verkligen inte kunna gå igenom när min Dexter dör, usch så hemskt. Vila i frid Knappen. ♥

tiger tok
8/17/16, 7:14 AM
#5

Nej, han var inte rädd (vad jag såg i varje fall) Han hade bara inte hittat sitt ställe att göra sina behov på, och vad vet jag ungar kanske inte kan hålla sig lika länge? Tills dem har kommit tillbaka till buren? Yes han vart tre år och och åtta månader, vintervit köpt från djuraffär ( vi fick med stamtavla)!

Hamstern.milton
9/7/16, 1:56 PM
#6

testa att lyfta honom i en mugg😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: