Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2331 ggr
Lisis_w
8/6/16, 11:32 PM

Hamster bur

Hej! Vi har en duna Bur till vår guldhamster, men det känns som att den är typ för liten då hon inte får plats med några leksaker förutom ett Hjul, vi tar ut henne varje kväll så hon får springa på golvet men hon biter bara på allt och försöker ta sig ut. Vad har ni för burar och vad tycker er hamster är roligt att göra? Hon gillar inte att vara i knät och sånt och hon är väldigt snabb, tacksam för svar!

Bild borttagen av admin då den inte är tillåten att använda. Kom ihåg att Copyright-lagen även gäller här på iFokus. Använd inte bilder som inte är dina egna, som är fria att använda eller som du inte fått tillåtelse att använda. 

Annons:
[AnimeV4]
8/6/16, 11:53 PM
#1

Kanske ett akvarium skulle vara bättre? Håll utkik på Blocket! De kan kosta en del, men är en väl värd investering om hon trivs bättre🙂

Fannyshamster
8/16/16, 8:29 PM
#2

Duna Bur multy

IF the way don't go right, go left

tiger tok
8/17/16, 7:06 AM
#3

Precis som #2 säger, det finns ju flera storlekar på duna burar!

3mma.
8/17/16, 8:31 AM
#4

Jag har en Duna Fun Large till min guldhamsterbebis och får plats med ett tvåvånings marsvinshus, Hjul, matskål, gnagleksaker, toa, sandbad och såklart vattenflaskan. Funderar dock på att byta till ett mindre hus då detta tar så mycket plats(bredd: 30cm, djup: 20cm, höjd: 30cm).

Duna Fun Large's totala storlek är bredd: 71cm x djup: 46cm x höjd 40cm

Ville egentligen ha duna multy maxi med måtten bredd: 99cm x djup: 51cm x höjd: 37cm men ville ha gallren på sidorna för bättre ventilation. 

Ska nog göra ett hemmabygge då min hamster blivit större med måtten bredd: 100cm x djup: 60cm.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Namiko
8/17/16, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har satt ihop två Detolf vitrinskåp (ca 82x160 cm yta) till min hamster, ju större desto bättre gäller när det kommer till burar så försök hitta något så stort som ni har plats med. Min hamster älskar tunnlar, en grävlåda med torv, en sandlåda och ett flygande tefat. Utöver det sprider jag även ut maten i ströet så hon får aktivering när hon letar efter den. Hon är väldigt nöjd i sin Bur och vill bara komma ut och springa var tredje dag ungefär. Hon är även mycket lugnare sen hon fick mer utrymme och är lättare att hantera.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Miikaeela
8/17/16, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en detolf Bur till min guldhamster. Hon älskar att gräva och utforska all ny inredning :) sen sprider även jag ut hennes fröblandning i buren så att hon får leta.

Annons:
Zachis
8/20/16, 7:33 PM
#7

Jag har två ikea samla lådor som jag satt ihop med ett rör. Riktigt smidigt eftersom att man kan ha mängder med spån så att hamstern kan få gräva utan att sprätta ut all spån i hela rummet.

Accalia
8/21/16, 9:02 PM
#8

Ikea samla låda, den största, 130 Liter, funkar jättebra som hamster Bur, billig och stor är den :)

mejra
8/22/16, 1:44 PM
#9

De dög inte för min hamster heller så köpte en ikea detolf och satte ihop duna fun med rör så nu är han i båda och mycket lugnare!

Hamstern.milton
9/7/16, 3:53 PM
#10

akvarium, ikea "detolf" eller ikea "samla" (130 liter) är mina förslag🙂

Upp till toppen
Annons: