Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Hjälp med namn

2016-08-04 15:41 #0 av: sara flykt

Hej. jag har tre dvärghamster ungar här hemma. Men inte något namn på dom än. En som vi kallar Holly Polly och hon har färgen sapphire hon har ett jack i örat, hon är helt underbar snäll vill upp hela tiden och är en klätterapa.....                                         Sen har vi en som är sur och tvär vi kallar henne för bitchen här hemma men det vill jag inte döpa henne till, hon är den som inte vill upp i famnen utan helst vara ifred men med lite mat så är hon med på allt. hon har också färgen sapphire men är lite mindre i form. Hon är minst av alla syskon.        Den sista har vi kallat hoppetossa och allt möjlig hon är en blandning av dom ovan kärleksfull men vill vara själv. hon är senare på kvällstiden den som vill vara i famnen och bara gosa.

Har ni några bra namn jag står inte ut att dom inte har namn. Alla dom har är syskon och honor. Men är glad för han namn också då jag ska skaffa mig en till han.

Anmäl
2016-08-04 19:39 #1 av: Bellie

Pärlan, Silver, Glimma, Trollet, Butter (från Snövit), Prosit, Lulu, Lilly, Lilleskutt, Hermione,  Safir, Ametist, Rose, Ljusa, Lysa, Bea, Betrice, Maya, Maia, Mary-Lou, Lou... Kommer inte på fler xD Tycker iaf att dessa namn passar till dvärghamstrar. :)

Anmäl
2016-08-04 23:41 #2 av: Kex!

Saphira xD lite roligt då färgen är sapphire men jag gillar namnet :) skulle passa till en av dom

Anmäl
2016-08-05 10:15 #3 av: theomuffin

Här finns det lite tips! https://hamsterbloggen.wordpress.com/2016/04/20/hamsternamn/

Anmäl
2016-08-14 10:55 #4 av: Hamstern.milton

Hedvig,Sally,molly?🙂

Anmäl
2016-08-14 10:55 #5 av: Hamstern.milton

Hedvig,Sally,molly?🙂

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.