Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 1094 ggr
liva95
7/10/16, 10:52 PM

Funderingar på uppfödning

Hejsan!

Har de senaste månaderna funderat på att skaffa hamstrar och senare starta en uppfödning, lutar emot någon av dvärghamstrarna(måste givetvis läsa på  mer om dessa ;) ).

Har haft alla möjliga gnagare och kaniner och är utbildad djurskötare, flyttade hemifrån och har det senaste året inte haft några gnagare kring mig och saknar det något enormt </3  

Jag undrar nu om det finns någon efterfrågan av dvärghamstrar? Till er som är uppfödare, är det svårt att hitta nya hem till de små?

Är det något mer jag bör tänka på innan man bestämmer sig?

Tacksam för alla möjliga svar!:)

Annons:
Roonja
7/16/16, 3:15 PM
#1

Innan man bestämmer sig för uppfödning tycker jag att man ska testa på djuret osv först, så det är en art man vill främja i aveln. Är det så, så läs på som du säger och var noga med uppfödare och djur :) Det är rätt bra efterfrågan på dvärghamstrar tycker jag ändå och vintervita är en art jag rekommenderar. Även kineser men de kan vara svåra att avla på:)

Bellie
7/17/16, 9:08 PM
#2

Roborovski känns det som att ingen är intresserad av längre, tog en kull förut på roborovski men dom var väldigt svårsålda.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

liva95
7/17/16, 9:38 PM
#3

Tack för svaren! Bra information, blir  nog att några hamstrar flyttar in till hösten för sällskap så får man se vart det leder🙂

Upp till toppen
Annons: