Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Brunstning?

2016-07-07 13:20 #0 av: sara flykt

Hej. Min kompis har en hamster som har börjat låta roligt typ var tredje eller fjärde dag. Kan det typ vara att den är brunstig eller så? Hon har varit till en veterinär och dom hittar inget fel på den och så.  Min kompis hamster är en hona och jag har en hane här hemma hos mig  så jag undrar om hennes hona kanske känner doften av min hane och så.

Anmäl
2016-07-07 16:16 #1 av: Mrsarrow

Låter konstigt hur då? :-)
Brunst brukar ju kännas på doften och man märker det tydligt om man stryker honan över ryggen ner mot svansen och hon ställer sig stel som en pinne med svansen upp i vädret :-)

Anmäl
2016-07-09 11:03 #2 av: sara flykt

Hej. Jag känner ingen lukt har aldrig gjort det så jag kan inte säga om det förändras eller så. Sen är det inte min hamster utan min väns. Men som sagt har jag en hane hemma och hon en hona hemma den är ungefär 6månader så jag tänkte om den har blivit typ könsmogen eller vad man säger.

Anmäl
2016-07-12 09:43 #3 av: Mrsarrow

Könsmogna blir de redan vid 4-5 veckor ungefär ☺

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.