Annons:
Etikettoff-topic
Läst 960 ggr
FemFem
6/29/16, 8:32 AM

Jag byter till rix fm! (anders timell om hamster)

I morse lyssnade jag som vanligt på mix Megapol och gry och anders morgonprogram. Jag har visserligen aldrig gillat Anders Timell men efter vad han sa i morse har jag verkligen inget till övers alls för honom längre. Han berättade om en hamster de ägt i familjen, och när den blev gammal och behövde få somna in ville han slå ihjäl den med ett basebollträ (eller vedträ, jag minns inte vilket, blev så upprörd att jag glömde den detaljen). FÖR ATT DET VAR FÖR DYRT ATT ÅKA TILL VETERINÄREN OCH GE DEN EN SPRUTA SÅ ATT DEN LUGNT KUNDE FÅ SOMNA IN. Förlåt för versalerna men jag är så himla arg. Tycker man att det är för dyrt att ge sitt djur ett värdigt avslut på livet ska man inte ha djur. Hoppas för djurens skull att han aldrig skaffar djur igen. Ingen som helst respekt för ett liv. Bara för att det är litet. Han resonerade ”ja men den var ju ändå blind så den hade ju inte märkt att jag skulle slå ihjäl den”. Fy f-n alltså. Ska inte lyssna på deras ruttna program igen, imorgon byter jag till rix fm.

Jag var tvungen att avreagera mig.

Annons:
Majaa12
6/29/16, 11:32 AM
#1

Förstår precis hur du tänker. Men det är faktist ägare som väljer att göra det själva och det behöver inte vara värre än att få en spruta, det kan faktiskt vara bättre om man gör det på rätt sätt. Då måste man ha ett sätt som gör att hamstern somnar in på en gång utan att lida. Har man en väldigt sjuk hamster kan det vara väldigt stressande att åka bil i transportbur för att sedan komma till ett helt främmande ställe. Att ta livet av en hamster är absolut inget jag skulle klara av. Men jag tycker att det är okej om det görs på rätt sätt så att hamstern slipper lida… Däremot tycker jag inte att man inte har råd är en bra anledning. Har man inte råd att avliva har man ju inte råd att ta hamstern till veterinären över huvudtaget. Lyssnade inte på det och vet inte vad han sa, men det är ju inte bra om han uppmuntrar andra till att göra det själva när dom inte vet hur det ska gå till…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

FemFem
6/29/16, 1:48 PM
#2

#1 Han var så sjukt nonchalant, det var det värsta! Det var liksom "spelar väl ingen roll, det är ju bara en hamster"-mentalitet.

Jag fattar vad du menar också och tkr absolut inte man ska stressa djuret i onödan, det är ju lika illa. Men i det här fallet handlade det om att han inte ville betala några hundra spänn. Men det lät inte som om han hade djur nu iaf, tur!!!

[Wickedwoman]
6/30/16, 8:54 PM
#3

Tyvärr är det många som resonerar så, unga som gamla, och jag tycker också att det är för jäkligt! Att gå ut med det i radio/tv/tidning mm är riktigt dumt för det ger andra personer som inte är mentalt friska eller bara allmänt tröga tips på vad de kan göra med djur för att plåga dem. Det späder också på folks sätt att tänka att "det bara är ett djur och tycker hen det är ok så är det ok" (för han är ju kändig tom)

Upp till toppen
Annons: