Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1358 ggr
emiliagronvall
2016-06-18 22:53

Uppfostran

Hej Jag skulle behöva lite tips hur man kan uppfostra sin hamster. Jag har nu haft min hamster i ca 6 mån och insett att jag uppfostrat honom alldeles för dåligt. Jag var helt dum i huvudet lät honom ofta springa fri i lägenheten (hamstersäker förstås) den är inte så stor men för en hamster är den ju det. Min bristande kunskap har lett till att han idag när jag vet hur man hanterar en hamster på rätt sätt är väldigt hyper och reagerar på ljud blir lätt rädd eftersom hn antagligen blev skrämd förr när han sprang asså jag tycker sååååå synd om honom jag förstod inte bättre och tyckte att det var bra för hamstrar att springa på stora fria ytor eftersom de gör det i naturen. Blir så arg på mig själv. Han bits ibland. Inte hårt och aggressivt men han bits när man håller på med honom Detta beteende har han inte alltid utan i vissa situationer och vissa dagar Snälla hjälp mig!!! Jag vill inte att ni ska kommentera •Han kanske är sjuk för han var nyligen hos veterinär •Att jah inte kan ha en hamster

Annons:
emiliagronvall
2016-06-18 22:56
#1

Nu när jag läser i efterhand låter det som om jag säger att han är aggressiv asså NEJ det är han verkligen men han har nog inte så bra tillit och jag vill att vi ska bli "tajtare"

Corgitok
2016-06-18 23:05
#2

Det är bra att du vill ändra på hur du gör så det är inget dåligt med att du skriver här!

Hur brukar du göra när du tar upp honom? Gör du det aggressivt och snabbt?

Och vill du ha honom på ett mindre ställe kan du fixa en hamsterhage till hamstern med leksaker och sådant roligt! :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

emiliagronvall
2016-06-18 23:20
#3

#2 När jag tar upp honom lpter jag alltid honom nosa jag pratar lugnt och närmar mig försiktigt ibland lägger jag en godisbit i handen å han får krypa upp. Brukar ha honom i lekhage/labyrint eller annat slutade med att låta honom springa i lägenheten för flera månader sedan. Det pågick nog i typ 2 veckor i början med det har nog på påverkat. Vill bara hitta ngt sätt att träna honom att lita på mig och inte stressa upp sig

Corgitok
2016-06-18 23:40
#4

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

emiliagronvall
2016-06-19 00:49
#5

#4 TACK❤️❤️ Känns så skönt när jag läst denna artikel ska sluta hålla kvar honom så länge och ska låta honom springa till mig om han vill att jag ska hålla i honom och mysa i framtiden. Nu vet jag även att unga hamstrar som min lille Ajax ofta blir otåliga och vill springa iväg så det inte är min hamster som ör stressad utan att det är ett normalt beteende TACK

Corgitok
2016-06-19 18:09
#6

Inga problem. Lycka till!<3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: