Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 723 ggr
Hells Angel
2016-06-07 16:03

Ovanlig lukt

Hej hej! Jag har en guldhamster hona som luktar VÄLDIGT skumt, det är inte den där kiss-brändgummi lukten som dem har ibland, utan det är runt munnen. Hon är blöt runt munnen, visserligen drack hon precis innan jag kollade så det kan vara vatten, men jag upptäckte att hon luktade riktigt starkt från munnen, en makrills-liknande doft. 

Hennes Hjul gnisslade så hade solrosolja på det vilket hon slickade i sig ganska mycket av misstänker jag, kan det ha med det att göra?

Tacksam för snabbt svar! Oberörd

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
annakarin_li
2016-06-10 18:41
#1

Är det inte så att hon brunstar? Honorna kan under de dagar ha en ganska stark lukt.

Hells Angel
2016-06-11 23:14
#2

Ne, det var det jag menade med "kiss-bränd gummi doft"

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Miikaeela
2016-06-11 23:42
#3

Olja i allmänhet luktar ju inte särskilt gott så det kan mycket väl ha varit oljan! Hur gammal är din hamster? Om din hamster är äldre så kan det ju också vara problem med tänderna? Någon slags infektion.

Hells Angel
2016-06-12 07:01
#4

1,5 år ungefär, kan oljan vara farlig?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Miikaeela
2016-06-12 11:36
#5

Ja då börjar hon bli till åren! Du kan ju alltid bara ringa och rådfråga en veterinär kring tandproblem hos hamster. Men jag tror att om det nu skulle vara någon typ av infektion i någon tand/tandköttet så skulle hon nog ha så ont att hon inte skulle äta något. Nej solrosolja är inte farligt! Aldrig använt det själv men använder raps- eller matolja. Tror att det är oljan som är boven i det är faktiskt men det är ju bara en chansning!

Hells Angel
2016-06-12 22:34
#6

Det luktar mindre och mindre nu iaf, och aptit har hon 😃

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Upp till toppen
Annons: