Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Ovanlig lukt

2016-06-07 16:03 #0 av: Hells Angel

Hej hej! Jag har en guldhamster hona som luktar VÄLDIGT skumt, det är inte den där kiss-brändgummi lukten som dem har ibland, utan det är runt munnen. Hon är blöt runt munnen, visserligen drack hon precis innan jag kollade så det kan vara vatten, men jag upptäckte att hon luktade riktigt starkt från munnen, en makrills-liknande doft. 

Hennes hjul gnisslade så hade solrosolja på det vilket hon slickade i sig ganska mycket av misstänker jag, kan det ha med det att göra?

Tacksam för snabbt svar! Oberörd

Anmäl
2016-06-10 18:41 #1 av: annakarin_li

Är det inte så att hon brunstar? Honorna kan under de dagar ha en ganska stark lukt.

Anmäl
2016-06-11 23:14 #2 av: Hells Angel

Ne, det var det jag menade med "kiss-bränd gummi doft"

Anmäl
2016-06-11 23:42 #3 av: Miikaeela

Olja i allmänhet luktar ju inte särskilt gott så det kan mycket väl ha varit oljan!
Hur gammal är din hamster? Om din hamster är äldre så kan det ju också vara problem med tänderna? Någon slags infektion.

Anmäl
2016-06-12 07:01 #4 av: Hells Angel

1,5 år ungefär, kan oljan vara farlig?

Anmäl
2016-06-12 11:36 #5 av: Miikaeela

Ja då börjar hon bli till åren! Du kan ju alltid bara ringa och rådfråga en veterinär kring tandproblem hos hamster. Men jag tror att om det nu skulle vara någon typ av infektion i någon tand/tandköttet så skulle hon nog ha så ont att hon inte skulle äta något.
Nej solrosolja är inte farligt! Aldrig använt det själv men använder raps- eller matolja. Tror att det är oljan som är boven i det är faktiskt men det är ju bara en chansning!

Anmäl
2016-06-12 22:34 #6 av: Hells Angel

Det luktar mindre och mindre nu iaf, och aptit har hon Skrattar

Anmäl