Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1309 ggr
[eliinmeyer]
6/4/16, 12:00 AM

Springa fritt i rummet under natten?

Hej, jag undra om man kan låta sin hamster springa fritt i rummet under natten när man sover. Min hamster brukar inte vakna/bli pigg förrän 12 på kvällen ca och då har jag redan gått och lagt mig, så tycker det är synd om han måste vara inne i sin Bur hela natten och inte har så mycket yta att springa på. Jag brukar väcka han lite försiktigt så han kan springa runt i någon timma innan jag går och lägger mig, så han får röra sig lite i alla fall, men då brukar han inte vara så pigg och sitter mest på ett ställe Kan man, om man hamstersäkrara sitt rum, låta hamstern springa runt medan man sover? Hur hamstersäkrara man sitt rum förutom sladdar?

Annons:
LeeKnow
6/4/16, 12:17 AM
#1

Min hamster brukar få springa löst på nätterna, men sen hon bitit av en sån där "teve sladd" (en sån som går längs med listen) och en termometer sladd, som jag inte visste hon kunde nå, så vågar jag inte ha henne lös längre utan har henne i en pallkrage under natten…

Bill&Bull
6/4/16, 12:44 AM
#2

Jag hade min hamster ute under natten och ställde ner hans Bur på golvet så han kunde gå in igen när han ville. Jag hade inga sladdar, inga hål eller trånga gömmen

||My Love For Animals Is Immortal||

[eliinmeyer]
6/4/16, 11:39 AM
#3

#2 trånga gömmen, jag har ett element han brukar klättra upp bakom, så han kommer upp på fönsterbrädan, är det trånga gömmen? Eller det kanske är farligt? Jag tänker om han ramlar ner när jag inte ser, ska jag lägga kuddar under eller försöka blockera ingången? Kanske båda?

Bill&Bull
6/4/16, 12:14 PM
#4

#3 Ja, försök gör så han inte kommer upp där. Hamstrar och höjder är ju inte sån bra kombination.

||My Love For Animals Is Immortal||

wildalia
6/4/16, 3:43 PM
#5

Jag skulle inte rekomendera att låta hamstern springa fritt så. Dels så springer dom inte runt hela tiden utan går in och vilar i sitt hus flera ggr under natten. Det är inte bra att lämna dom i ett rum utan uppsikt. Jag använde badkaret många nätter. Jag hade en mindre dunabur i badkaret som stod med bara underdelen i. När hamstern blev trött gick han in i buren och lade sig. På morgonen lyfte jag bara ur buren. Jag hade flera burar, jag lyfte bara ut hans hus som hade golv och satte den i annan Bur. Han var lika glad att vakna upp i ny Bur eller i badkaret.

[eliinmeyer]
6/4/16, 7:25 PM
#6

#5 jag har tänk att man kan göra att han kan gå in i buren om han vill, men jag vet inte hur, för har en duna, så hur ska ha komma upp till luckan

Annons:
Miikaeela
6/4/16, 7:55 PM
#7

#6 kan du inte ta av locket och bara ha bottendelen? :D

[eliinmeyer]
6/4/16, 9:22 PM
#8

#7 haha tänkte inte på det, det kan jag :)

Upp till toppen
Annons: