Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1621 ggr
Miikaeela
6/1/16, 12:06 AM

Spindlar i rummet?!

Hej på er! Finns säkert många här som delar spindelfobi med mig.. Sen jag fick hem min guldhamster så känns det som att det dykt upp mer spindlar i mitt rum/hus. Ska väl inte anklaga Millie i det här men kan det vara så att spindlar/deras ägg kommer med olika typer av burströ? Eller har hamstrar en tendens att locka till sig spindlar? I övrigt har vi i princip kliniskt rent i vårt hus så det kan inte vara att det är smutsigt. Det är inga små spindlar heller, utan stora feta och nu när jag hittade 1 i min säng kände jag att det var droppen!!

Annons:
[AnimeV4]
6/1/16, 12:27 AM
#1

Det kan säkert finnas små spindlar/ägg i underlaget. Vill också påpeka att spindlar är renliga och trivs bra fastän det är rent. Finns det spindlar är luften bra🙂Inte mycket till tröst antagligen. Jag är också rädd.

Miikaeela
6/1/16, 12:43 AM
#2

Om det nu är så att det är bottenmaterialet som är boven, då är frågan om det är carefresh eller toalätt papperspellets….. Bara så konstigt för har aldrig sett så stora spindlar i samma rum inom loppet av några veckor. Tidigare har jag kanske sett 1 svart tjock spindel per år. Har också hört det där, men det är tydligen bluff! 😕😕

[AnimeV4]
6/1/16, 2:37 AM
#3

Känns inte som underlag som borde ha spindlar, men det kanske de har. Är det? Kanske har med olika arter att göra.

Miikaeela
6/1/16, 10:39 AM
#4

Nej precis! Så svårt att veta :) Har också alltid trott att om man har spindlar i huset så är det rent och det är bra luft. Men sen läste jag på nätet och hörde från flera personer att det inte stämmer. Men ja om någon annan fått ökat spindel bistånd i huset/lägenheten, nära hamsterburen. Säg till!

Cireea
6/1/16, 10:42 AM
#5

Fast å andra sidan är det sommar och då smiter spindlar lätt in.  😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miikaeela
6/1/16, 10:48 AM
#6

#5 jo men det är mycket möjligt! :) Dock har det aldrig hänt (även under sommaren) att såhär stora spindlar dykt upp. Det är det som är så skumt! Här för 2 veckor sen så var det 2 st av samma art inom loppet av 2 dagar som dök upp och har aldrig sett någon liknande spindel! Det är inga små rackare!

Annons:
Cireea
6/1/16, 10:54 AM
#7

#6 Usch, hatar spindlar 🤮
För att svara på din fråga i ursprungsinlägget så har jag aldrig märkt av en ökad mängd spindlar och då har jag ändå en guldhamsteruppfödning! 😃 Så det är väl om det funnits ägg i ditt Bottenmaterial eller också om en spindel lagt ägg i ditt rum under vintern. Kanske någon spindel som lagt ägg i närheten av ert hus så dom vandrat in. 😛

Man brukar säga att om spindlar trivs inne hos en så är det rent! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miikaeela
6/1/16, 11:57 AM
#8

#7 Ja man kan ju bara spekulera om det är bottenmaterialet eller inte.. Får släppa ut Millie så kan hon vara min spindel-vakt och äta upp dem :p Eller så var hon lika rädd för spindeln som jag, med tanke på att hon inte sprang under min säng igår kväll som hon alltid brukar göra när hon är ute ur buren. ;)

[AnimeV4]
6/1/16, 2:12 PM
#9

Svensk husspindel, kanske? Hade massor av sådana när jag bodde i källaren. Fy tusan!

Haha, stackars Millie! xD

Miikaeela
6/1/16, 3:10 PM
#10

Jag som är så rädd för spindlar… förstår inte varför jag googlade på husspindel… *rysningar* Den jag hittade i min säng igår skulle kunna vara en husspindel och övriga spindlar jag sett kan också ha varit det… svårt att säga ;) Men de andra 2 som såg så konstiga ut var definitivt inte husspindel!

[AnimeV4]
6/1/16, 6:34 PM
#11

#10 Haha! Husspindlar är ganska vanliga och snälla ;)

Amun-Ra
6/1/16, 9:53 PM
#12

Jag älskar mina små gulliga husspindlar. Däremot är jag inte lika förtjust i Tarantulas, vilket min kille gillar. 😃

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Miikaeela
6/2/16, 12:26 AM
#13

#12 usch fy och blää ;) Sjuka är att jag inte är så värst rädd för tarantellor. Tror att det är för att enda gångerna jag sett de på nära håll så har de rört sig väldigt långsamt. Dessa husspindlar springer ju med värdens fart!! Däremot skulle jag inte vilja "gullegulla" med en tarantella :p

Annons:
Upp till toppen
Annons: