Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1018 ggr
crimson
5/23/16, 5:55 PM

Alex von Floofernoot(Bildtråd!)

Hallå där! För ca en månad sen blev jag med hamster. Jag åkte kommunalt från norrtälje till åkerberga för att hämta den lille, och sen samma väg tillbaka. 3 bussbyten med stor hamsterbur, tillbehör och hamster i transportbur(med handduk över så det inte skulle blåsa på honom och han inte skulle bli onödigt stressad under resan) är inte det enklaste jag har gjort, och jag är så sjukt tacksam att jag inte tog med mig hunden på utflykten, det hade inte varit roligt :')

Floofen hittades utomhus av polis som fullvuxen, efter det tog en bekant till mig över honom. Han bodde med henne i ca 1 år, men nu skulle hon flytta och kunde ej ta med sig hamster(stödboende, pälsdjur förbjudna). Bekanten postade då i en gemensam facebook-grupp att hon letade nytt boende åt den lille, och jag kände på en gång att "honom ska jag ha!!", höhö.

Bilden ville tydligen vara åt fel håll, hah.

Så himla glad är jag att han finns i mitt liv. Så orädd, nyfiken och speciell. Här om dagen så råkade jag väcka honom mitt på dagen när jag bökade runt i buren lite, så han kom fram till min hand och sniffade lite på den. När han kände att jag inte hade något gott med mig till honom nafsade han mig demonstrativt i ena fingret innan han tvärvände och gick och la sig igen. Kände redan samma dag jag tog hem honom att det var värt besväret med bussbyten och stress!

på väg hem för första gången

Jag har ingen aning om hur gammal han är, men över året är han ju definitivt. Vet inte hur länge han bodde hos sin första ägare innan de släppte ut honom, det kan vara allt från 1 år till bara någon månad… Men han är pigg, för att inte nämna snabb!! Måste hålla 100% koll hela tiden så han inte får för sig att hoppa ner från sängen, eller klämmer sig in någonstans. Efter att ha bott hos mig 4 dagar så lyckades han på något sätt smita in bakom min spis. Paniken var total, haha. Kändes som en evighet, men varade nog bara i ca 5 minuter innan jag fick ut honom, och han kollade på mig som att säga "Vadå?? Jag kollade ju bara lite. Sluta vara fånig", haha! 😛

Hoppas på att få ett par månader till med honom. Han hette Alex hos sin förra ägare, men jag kallar honom oftast för Floof, eller floofen.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Annons:
Amun-Ra
5/24/16, 3:50 PM
#1

Goseplött 🙂

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Miikaeela
5/26/16, 12:29 AM
#2

Så söt!!! <3

crimson
5/30/16, 12:40 AM
#3

Tack så mycket! Han är otroligt gullig och pigg. Min kompis sa att han var rätt bitter, men har inte märkt av det alls. Han kanske bara var understimulerad, tror inte han fick vara ute så mycket förut. Gör mitt bästa för att underhålla honom dagligen :')

Funderar på att klickerträna honom. Vore ballt med en dresserad hamster, haha. Tror ärligt talat han är smartare än min hund :P Någon som har erfarenhet av klickerträning av hamster? ;) Måste ta fram kameran någon gång och ta riktiga foton av honom, och inte bara fula mobilbilder, haha :')

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Miikaeela
5/30/16, 7:14 AM
#4

Jag är på gång att börja träna min guldis men hon är lite för sprallig än så länge för att kunna koncentrera sig under en längre tid ;) <3

crimson
6/3/16, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Någon som har bra tips på aktivering för min lille floof? Han har ett stort Hjul, flera gömställen, toalåda, grävlåda och toarullar i sin Bur, han verkar dock inte särskilt intresserad av några gömställen förutom sitt hus. Han springer mycket sällan i hjulet, och leker i princip inte alls med rullar, utom om jag gömmer mat osv inuti dem. Brukar byta möbleringen lite då och då, låter honom springa omkring lös nästan varje dag, varierar och sprider ut mat så han får leta reda på den själv…. Ändå verkar han jämt uttråkad. Tycker synd om honom. Jag spenderar ju mycket mer tid med min hund än med honom, så jag får lite ångest över det…. Önskar jag kunde ha honom frigående men kan inte riktigt hamstersäkra någonstans förutom inne på toa, och det känns inte så himla nice, liksom. Han sover ju oftast medan jag är aktiv också, och när han väl är igång är jag trött och orkar inte riktigt göra något "riktigt"….

edit: sorry att alla bilder är så suddiga, men han är ju så jäkla snabb :')

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Upp till toppen
Annons: