Annons:
Etiketthamster
Läst 611 ggr
Ellrose
2016-05-18 12:43

Hamster

Hej. Jag vill skaffa mig en eller två till hamstrar. Jag har nu en rysk vintervit. Och vill ha en i ungefär den storleken och så, men har sett att det finns hamstrar med lång svans eller en rolig knöl i bak men det är kanske hanarna som ser ut så? Vilken ras skulle ni rekommendera om man vill ha flera i samma Bur ?

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-18 21:28
#1

Jag har lärt mig att det är lag på att man ska ha två vintervita i samma Bur, men någon sa till mig härom dagen att de oftast teivs bäst själva, men att campbells och roborivskis trivs bättre i grupp :)

Evovva
2016-05-18 21:45
#2

Det är lag på att alla dvärghamstrar ska bo minst 2 och 2. Guldhamstrar är solitärer och ska bo själva. Annars slåss de tills en dör.

91Marran
2016-05-19 09:09
#3

#2 Kineser skall bo ensamma. :-) #0Det är kinesisk dvärghamster som du tänker på.

Mvh
Mig

UlrikaD
2016-05-19 16:55
#4

Campbells från en bra uppfödare brukar kunna hålla sams. En bra uppfödare har koll på vilka djur som matchar varandra i temperament och funkar ihop. Campbells tycker jag själv är otroligt personliga små djur:) Kinesiska hamstrar är dom som är lite längre, avlånga och med liten svans. Hanarna har också den här stora pungen som verkligen syns. Honorna ser inte alls sådana ut baktill. Kineser är jättemysiga men vill oftast inte ha kompis. Finns en del som funkar ihop men när man märker att två kineser börjat bråka är det oftast redan försent. Dom slåss till döden direkt. Kineser tycker jag mer man kan jämföra med möss än med andra dvärghamster arter. Dom gillar att klänga sig fast med framtassarna och är inte lika markbundna.

Ellrose
2016-05-20 18:51
#5

#3 och tack jag tycker inte min hamster ser ut så som är en vintervit hane. men då vet jag att det är kinesiska som ser ut så.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Upp till toppen
Annons: