Annons:
Etikettoff-topic
Läst 932 ggr
Hamsterpojken
5/17/16, 9:08 PM

Vad gör man

Vad ska jag göra om hamstern dör? För en månad sedan fyllde Sofi ett år och jag är rädd att jag inte har länge kvar med henne. Vad ska jag göra effal hon dör?

Annons:
ÄlskarHamstrar12
5/17/16, 9:15 PM
#1

Begrava brukar vi i familjen göra när vi förlorar djur. Om din hamster inte är sjuk eller något borde du inte vara så orolig för att hen ska dö. Hamstrar blir vanligtvis mellan 2-3 år :)

[lillelull]
5/18/16, 12:21 PM
#2

Man kan inte göra så mycket, tyvärr så är det naturens gång.
Hamstrar är ett djur som har ett ganska kort liv men man kan inte gå runt och tänka på att de ska dö närsomhelst bara för det. 
Vi människor och alla djur, Växter ja allting kan dö närsomhelst egentligen om man ska vara realistisk men att gå runt och tänka på det gör ingen nytta tycker jag. 

Ta vara på er tid tillsammans och den dagen hon dör så kommer det kännas tufft,
förlust i alla former är tufft.
 När min guldhamster Klas dog så blev jag jätteledsen och jag var ändå 20 år gammal  och hade haft andra djur som gått bort men jag stannade hemma från jobbet 2 dagar och pappa hjälpte mig att begrava honom under ett körsbärsträd i mina föräldrars trädgård och jag la en liten blomma och var ledsen, tog bort alla hans saker från rummet så jag inte skulle tänka på honom, sa att jag aldrig skulle skaffa hamster igen men nu sitter jag här igen med en liten snuttis som jag köpte i februari och är jätteglad för det. 🙂

 
Jag visste iaf att jag hade gett honom allt jag kunde och han hade ett väldigt fint hamsterliv och det kändes bra i hjärtat ändå på något vis och han blev ca 3 år gammal. 
Så ja de du kan göra är bara ta hand om din hamster och ha det roligt tillsammans, ge henne bra mat  och kärlek och mycket skojiga saker att göra så hon får ett bra hamsterliv.
Och den dagen hon går bort, då kan du välja att begrava henne på en fin plats som jag gjorde, man kan även kremera om man vill det så man kan spara askan i en liten urna eller sprida ut det på en fin plats. Det är ett val man får göra sen. Men tänk inte på det nu, det kommer bara göra dig ledsen.
Det är nog mitt råd iaf. 🙂🌺

Upp till toppen
Annons: