Annons:
Etiketthamster
Läst 1046 ggr
Jelly the hamster
2016-05-11 16:57

Vad är farligt och inte?

Vet ni vad som är farligt och vad som är bra för en hamster? Det jag vet är att de inte ska äta avokado, men inte varför? Och att de inte ska äta FÖR MYCKET tomat men det vet jag inte heller varför? HJÄLP MIG!!!

Annons:
Evovva
2016-05-11 19:15
#1

Hamstrar får inte äta stenfrukter då det finns något giftigt i kärnorna om jag minns rätt. 

Men borde du inte ha läst på vad dom ska äta och hur dom ska skötas innan du skaffade hamster??

[eliinmeyer]
2016-05-11 22:16
#2

#1 inte helt lätt att hålla koll på exakt allt, klart man kan missa en sak eller två, det är ju därför man frågar, så man kan väl bara svara på frågan istället för att ifrågasätta massa saker?

Jelly the hamster
2016-05-12 06:47
#3

#1 Jo, jag har läst på men är ett korttidsminne som en guldfisk!

Cireea
2016-05-12 09:29
#4

Är det en guldhamster eller dvärghamster du har?

Du kan exempelvis kolla in listan med Färskmat som vi har inne på Guldhamster iFokus, där ser du massor av exempel på vad guldhamstrar får äta. Om det nu är en guldhamster du har. Om du har en dvärghamster kan du kika in listan som finns på Svenska Hamstrföreningen hemsida. ☝️

Sedan är det bara att tänka på en varierad kost alltid är bättre än att ge  samma Färskmat varje gång. GladHellre lite av mycket än mycket av lite brukar jag säga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evovva
2016-05-12 10:32
#5

#2 Jag svarade på frågan och kom med en motfråga, men förstår inte varför du lägger dig i när andra kommenterar när du inte kommer med svar eller råd själv.

Amun-Ra
2016-05-12 12:54
#6

Nu tycker jag ni skall lugna ner er i denna tråd och sluta hacka på varandra. Det blir otrevlig atmosfär här på tråden och på hamster i fokus med sådana uppföranden.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Annons:
[eliinmeyer]
2016-05-12 15:06
#7

#5 herregud lugn, jag tyckte det var onödigt att kommentera det bara, och sa emot, är det olagligt? Och ja jag komma med tips, men du hade ju redan sagt det? Tomat innehåller mycket vatten, såsom gurka och isbergssallad, därför ska man inte ge för mycket, de kan få diarré av det :) och ja det med avokadon va som #1 sa

Lojs
2016-05-12 16:55
#8
Upp till toppen
Annons: